< Terug naar het overzicht

Cloudcommunicatie

Gepubliceerd op 8 juli 2020

Geschreven door Renée Müller

4 bedrijfsuitdagingen voor het nieuwe normaal

Op dit moment krijgt de organisatie van de toekomst vorm. De look en feel van de werkplek verandert extreem. Werk en kantoor zijn niet langer onlosmakelijk met elkaar verbonden en er zijn zelfs werknemers die 100% thuis willen werken. Ben jij klaar voor het nieuwe normaal?

Twitter, Google en Facebook al hebben aangekondigd dat werknemers permanent op afstand kunnen blijven als ze dat willen. Wen er maar aan: kantoren worden leeg. Natuurlijk waren er wat groeipijnen, aangezien we halsoverkop thuis moesten gaan werken, maar uit recent onderzoek onder Amerikaanse fulltime werknemers blijkt dat 34% van de bedrijven thuiswerken niet faciliteert. Ook beweerde maar liefst 77% dat hun bedrijf geen policy rondom thuiswerken heeft geïmplementeerd.

Mobiele teams

Een gemiste kans, wat thuiswerken heeft veel voordelen. Mensen worden energieker wanneer ze meer verantwoordelijkheid krijgen. Voor de COVID-19 pandemie voelden organisaties zich vaak te bureaucratisch, te insulair, te start, te traag en waren ze meer gericht op winst dan op mensen. Op dit moment staat de wereld op zijn kop. Bedrijven mobiliseren om meer digitale technologie, automatisering en kunstmatige intelligentie te implementeren, ineens is iedereen bezig met gedurfde experimenten en nieuwe manieren van werken.

Maar een ‘personeelsbestand op afstand’ komt met grote uitdagingen en eist logistieke en technische veranderingen, waar bedrijven vaak niet op zijn voorbereid.

Uitdaging 1: de juiste infrastructuur

De meeste MKB-bedrijven beschikken niet over de IT-infrastructuur en beveiligingsprotocollen om wijdverspreide en veilige gegevenstoegang op afstand en mobiele data te garanderen. En dat is slechts de eerste van de vele technische overwegingen om thuiswerken levensvatbaar te maken.

In een week in maart stegen de de downloads van zakelijke apps met 45% in vergelijking met de voorgaande week, wat neerkomt op 62 miljoen downloads. Terwijl Zoom in ongeveer drie maanden tijd steeg van 200 miljoen naar 10 miljoen gebruikers, hebben toenemende uitdagingen met betrekking tot installatie, routing, encryptie en “Zoom bombing” geleid tot grote veiligheidsproblemen voor gebruikers en bedrijven. Het voorbeeld van Zoom laat zien dat dit slechts het topje van de ijsberg is als het gaat om de behoefte aan beveiligingsvoorbereiding voor permanent personeel op afstand.

veilig omgaan met data

Uitdaging 2: Beveiligingsbehoeften voor thuiswerkers

Om goed voorbereid te zijn op mobiele teams zul je echt moeten investeren in je beveiligingstechnologie. De gemiddelde kosten van een enkele inbreuk op bedrijfsgegevens stegen tot 8,64 miljoen dollar in 2019, wat een nog grotere bedreiging vormt voor bedrijven zonder adequate externe beveiligingsinfrastructuur en -protocollen voor het personeel. Wil je dat worstcasescenario voorkomen, besteed dan hier aandacht aan:

  • Toegang tot applicaties; netwerk-, datacenter-, cloud- en externe desktop- en mobiele apparaatinstellingen; veiligheid; en identiteitstoegangsbeheer
  • Wi-Fi-beveiligingsinstellingen en problemen met breedband (bandbreedte) voor externe werknemers
  • Gegevensopslag en beveiliging van mobiele / externe apparaten
  • E-mail en samenwerkingstool beveiliging / planning
  • Back-up en noodherstel

Terwijl bedrijven op zoek zijn naar beveiligings- en hardwareoplossingen voor mobiele teams die tot 613% stijgen, worstelen IT-servicebureaus met het oplossen van problemen met gebruikerstickets die het team kunnen overbelasten of onbeantwoord blijven. Dit omvat het aanpakken van uitdagingen op afstand, zoals:

  • Zakelijke VPN
  • Softwareconfiguraties
  • Virtuele desktopinfrastructuur (en andere services)
  • Prestaties / bandbreedteproblemen als gevolg van enorme verkeersbehoeften

Je gegevens optimaal beschermen, zowel thuis als onderweg, is buiten het netwerk een groter probleem. Daar is elke externe gebruiker een potentieel toegangspunt voor kwetsbaarheden. Het beschermen van die gegevens met conventionele middelen zoals een firewall en end-to-end-encryptie, krijgt een geheel nieuwe betekenis wanneer het moet worden opgeschaald naar een heel bedrijf.

Ontwikkel dus systemen en protocollen om data- en applicatieopslagpaden te beschermen, evenals permissies tussen het netwerk, datacenters, de cloud en desktops / mobiele apparaten. Wanneer je rekening houdt met de uitdagingen op het gebied van bandbreedte en internetprovider (ISP) ben je perfect gepositioneerd om uitdagingen van werken op afstand aan te gaan en de vruchten ervan te plukken.

Uitdaging 3: Andere organisatiestructuren

Het coronavirus was voor veel bedrijven dé reden te beginnen met kleine experimenten rondom digitale teams. Maar de start ging met horten en stoten. Normale manieren om klanten en leveranciers te bedienen waren niet altijd een succes en we leren een aantal lessen: er is nood aan plattere, snellere en niet-hiërarchische structuren en benaderingen, besluitvorming moet een boost krijgen en je hebt talent nodig om dit alles succesvol te laten verlopen.

Organisaties evolueren naar crossfunctionele teams, die uitdagingen aangaan die buiten de hiërarchie opereren, maar toch een connectie hebben met leiderschap. Er moet immers begrip zijn voor beslissingen die leiders nemen. Behandel talent als je schaarste bron en vergeet vooral je mensen niet. Een volledig mobiel personeelsbestand kan erg isolerend zijn en teams kunnen moeite krijgen om effectief en efficiënt te communiceren. Met technologie moet je vertrouwen opbouwen, groei stimuleren en het menselijke potentieel vergroten. Technologie speelt een grote rol in hoe we op afstand verbinding maken, dus het is even belangrijk dat organisaties de tijd nemen om investeren en zichzelf wijs maken met de technologie. Zo versnelt de menselijke kant van de onderneming, creëer je nieuwe manieren van werken en wordt de werkomgeving zelfs beter.

IT-teams van bedrijven zullen hun gebruik van public cloud, virtualisatie en door software gedefinieerde WAN moeten versnellen om de complexiteit van netwerken en gegevens / opslag de baas te zijn.

Uitdaging 4: Houd je werknemers gelukkig

Maar afgezien van de uitdagingen van een snelle omleiding voor werknemers op afstand zijn er net zoveel (zo niet aantoonbaar meer) kansen. Elke kantoormedewerker kost bijvoorbeeld jaarlijks € 22.000 meer dan een werknemer op afstand (!) en studies tonen aan dat werknemers op afstand gelukkiger en productiever zijn wanneer het juiste kader wordt gegeven.

Om ze productief te houden, moet je professionele groei van werknemers blijven ondersteunen door middel van virtueel leren. Sinds de pandemie is de consumptie van online leerinhoud van EY met bijna 40% gestegen, wat bewijst dat mensen manieren zoeken om hun vaardigheden aan te scherpen en verder te leren, zelfs op afstand.

Vanuit technisch oogpunt zijn toegang op afstand, beveiliging, communicatie en samenwerking allemaal met elkaar verweven in een uitgebreide IT-strategie voor technologische behoeften voor een thuiswerkoplossing. Deze aspecten van de strategie vereisen een geïntegreerde aanpak voor een permanent personeel op afstand dat robuust, flexibel, veerkrachtig en veilig is.

Als bedrijf moet je dus een alomvattende en holistische benadering volgen om deze uitdagingen op te lossen, je externe personeelsbestand te versterken en uiteindelijk te profiteren van een thuiswerkomgeving. Begin zo snel mogelijk en zoek naar de juiste ondersteuningspartner op al deze gebieden, wat van vitaal belang is voor het ontwikkelen van veilige toegang tot netwerken en applicaties, samen met de technologie en tools voor samenwerking met een permanent extern personeelsbestand.

Softwareoplossingen kunnen ervoor zorgen dat de infrastructuur werklasten verdeelt tussen datacenters, het netwerk en over de rand heen naar openbare clouds en terug naar adequate externe thuisopstellingen voor snelle en veilige toegang.

Dat is een hele opgave, maar met de juiste planning- en ondersteuningspartner kunnen bedrijven en hun personeel worden gepositioneerd om te groeien, uit te breiden en winst te maken in een post-COVID-19-wereld.

< Terug naar het overzicht

Cloudcommunicatie

Gepubliceerd op 8 juli 2020

Geschreven door Renée Müller

4 bedrijfsuitdagingen voor het nieuwe normaal

Op dit moment krijgt de organisatie van de toekomst vorm. De look en feel van de werkplek verandert extreem. Werk en kantoor zijn niet langer onlosmakelijk met elkaar verbonden en er zijn zelfs werknemers die 100% thuis willen werken. Ben jij klaar voor het nieuwe normaal?

Twitter, Google en Facebook al hebben aangekondigd dat werknemers permanent op afstand kunnen blijven als ze dat willen. Wen er maar aan: kantoren worden leeg. Natuurlijk waren er wat groeipijnen, aangezien we halsoverkop thuis moesten gaan werken, maar uit recent onderzoek onder Amerikaanse fulltime werknemers blijkt dat 34% van de bedrijven thuiswerken niet faciliteert. Ook beweerde maar liefst 77% dat hun bedrijf geen policy rondom thuiswerken heeft geïmplementeerd.

Mobiele teams

Een gemiste kans, wat thuiswerken heeft veel voordelen. Mensen worden energieker wanneer ze meer verantwoordelijkheid krijgen. Voor de COVID-19 pandemie voelden organisaties zich vaak te bureaucratisch, te insulair, te start, te traag en waren ze meer gericht op winst dan op mensen. Op dit moment staat de wereld op zijn kop. Bedrijven mobiliseren om meer digitale technologie, automatisering en kunstmatige intelligentie te implementeren, ineens is iedereen bezig met gedurfde experimenten en nieuwe manieren van werken.

Maar een ‘personeelsbestand op afstand’ komt met grote uitdagingen en eist logistieke en technische veranderingen, waar bedrijven vaak niet op zijn voorbereid.

Uitdaging 1: de juiste infrastructuur

De meeste MKB-bedrijven beschikken niet over de IT-infrastructuur en beveiligingsprotocollen om wijdverspreide en veilige gegevenstoegang op afstand en mobiele data te garanderen. En dat is slechts de eerste van de vele technische overwegingen om thuiswerken levensvatbaar te maken.

In een week in maart stegen de de downloads van zakelijke apps met 45% in vergelijking met de voorgaande week, wat neerkomt op 62 miljoen downloads. Terwijl Zoom in ongeveer drie maanden tijd steeg van 200 miljoen naar 10 miljoen gebruikers, hebben toenemende uitdagingen met betrekking tot installatie, routing, encryptie en “Zoom bombing” geleid tot grote veiligheidsproblemen voor gebruikers en bedrijven. Het voorbeeld van Zoom laat zien dat dit slechts het topje van de ijsberg is als het gaat om de behoefte aan beveiligingsvoorbereiding voor permanent personeel op afstand.

veilig omgaan met data

Uitdaging 2: Beveiligingsbehoeften voor thuiswerkers

Om goed voorbereid te zijn op mobiele teams zul je echt moeten investeren in je beveiligingstechnologie. De gemiddelde kosten van een enkele inbreuk op bedrijfsgegevens stegen tot 8,64 miljoen dollar in 2019, wat een nog grotere bedreiging vormt voor bedrijven zonder adequate externe beveiligingsinfrastructuur en -protocollen voor het personeel. Wil je dat worstcasescenario voorkomen, besteed dan hier aandacht aan:

  • Toegang tot applicaties; netwerk-, datacenter-, cloud- en externe desktop- en mobiele apparaatinstellingen; veiligheid; en identiteitstoegangsbeheer
  • Wi-Fi-beveiligingsinstellingen en problemen met breedband (bandbreedte) voor externe werknemers
  • Gegevensopslag en beveiliging van mobiele / externe apparaten
  • E-mail en samenwerkingstool beveiliging / planning
  • Back-up en noodherstel

Terwijl bedrijven op zoek zijn naar beveiligings- en hardwareoplossingen voor mobiele teams die tot 613% stijgen, worstelen IT-servicebureaus met het oplossen van problemen met gebruikerstickets die het team kunnen overbelasten of onbeantwoord blijven. Dit omvat het aanpakken van uitdagingen op afstand, zoals:

  • Zakelijke VPN
  • Softwareconfiguraties
  • Virtuele desktopinfrastructuur (en andere services)
  • Prestaties / bandbreedteproblemen als gevolg van enorme verkeersbehoeften

Je gegevens optimaal beschermen, zowel thuis als onderweg, is buiten het netwerk een groter probleem. Daar is elke externe gebruiker een potentieel toegangspunt voor kwetsbaarheden. Het beschermen van die gegevens met conventionele middelen zoals een firewall en end-to-end-encryptie, krijgt een geheel nieuwe betekenis wanneer het moet worden opgeschaald naar een heel bedrijf.

Ontwikkel dus systemen en protocollen om data- en applicatieopslagpaden te beschermen, evenals permissies tussen het netwerk, datacenters, de cloud en desktops / mobiele apparaten. Wanneer je rekening houdt met de uitdagingen op het gebied van bandbreedte en internetprovider (ISP) ben je perfect gepositioneerd om uitdagingen van werken op afstand aan te gaan en de vruchten ervan te plukken.

Uitdaging 3: Andere organisatiestructuren

Het coronavirus was voor veel bedrijven dé reden te beginnen met kleine experimenten rondom digitale teams. Maar de start ging met horten en stoten. Normale manieren om klanten en leveranciers te bedienen waren niet altijd een succes en we leren een aantal lessen: er is nood aan plattere, snellere en niet-hiërarchische structuren en benaderingen, besluitvorming moet een boost krijgen en je hebt talent nodig om dit alles succesvol te laten verlopen.

Organisaties evolueren naar crossfunctionele teams, die uitdagingen aangaan die buiten de hiërarchie opereren, maar toch een connectie hebben met leiderschap. Er moet immers begrip zijn voor beslissingen die leiders nemen. Behandel talent als je schaarste bron en vergeet vooral je mensen niet. Een volledig mobiel personeelsbestand kan erg isolerend zijn en teams kunnen moeite krijgen om effectief en efficiënt te communiceren. Met technologie moet je vertrouwen opbouwen, groei stimuleren en het menselijke potentieel vergroten. Technologie speelt een grote rol in hoe we op afstand verbinding maken, dus het is even belangrijk dat organisaties de tijd nemen om investeren en zichzelf wijs maken met de technologie. Zo versnelt de menselijke kant van de onderneming, creëer je nieuwe manieren van werken en wordt de werkomgeving zelfs beter.

IT-teams van bedrijven zullen hun gebruik van public cloud, virtualisatie en door software gedefinieerde WAN moeten versnellen om de complexiteit van netwerken en gegevens / opslag de baas te zijn.

Uitdaging 4: Houd je werknemers gelukkig

Maar afgezien van de uitdagingen van een snelle omleiding voor werknemers op afstand zijn er net zoveel (zo niet aantoonbaar meer) kansen. Elke kantoormedewerker kost bijvoorbeeld jaarlijks € 22.000 meer dan een werknemer op afstand (!) en studies tonen aan dat werknemers op afstand gelukkiger en productiever zijn wanneer het juiste kader wordt gegeven.

Om ze productief te houden, moet je professionele groei van werknemers blijven ondersteunen door middel van virtueel leren. Sinds de pandemie is de consumptie van online leerinhoud van EY met bijna 40% gestegen, wat bewijst dat mensen manieren zoeken om hun vaardigheden aan te scherpen en verder te leren, zelfs op afstand.

Vanuit technisch oogpunt zijn toegang op afstand, beveiliging, communicatie en samenwerking allemaal met elkaar verweven in een uitgebreide IT-strategie voor technologische behoeften voor een thuiswerkoplossing. Deze aspecten van de strategie vereisen een geïntegreerde aanpak voor een permanent personeel op afstand dat robuust, flexibel, veerkrachtig en veilig is.

Als bedrijf moet je dus een alomvattende en holistische benadering volgen om deze uitdagingen op te lossen, je externe personeelsbestand te versterken en uiteindelijk te profiteren van een thuiswerkomgeving. Begin zo snel mogelijk en zoek naar de juiste ondersteuningspartner op al deze gebieden, wat van vitaal belang is voor het ontwikkelen van veilige toegang tot netwerken en applicaties, samen met de technologie en tools voor samenwerking met een permanent extern personeelsbestand.

Softwareoplossingen kunnen ervoor zorgen dat de infrastructuur werklasten verdeelt tussen datacenters, het netwerk en over de rand heen naar openbare clouds en terug naar adequate externe thuisopstellingen voor snelle en veilige toegang.

Dat is een hele opgave, maar met de juiste planning- en ondersteuningspartner kunnen bedrijven en hun personeel worden gepositioneerd om te groeien, uit te breiden en winst te maken in een post-COVID-19-wereld.

< Terug naar het overzicht

Cloudcommunicatie

Gepubliceerd op 8 juli 2020

Geschreven door Renée Müller

4 bedrijfsuitdagingen voor het nieuwe normaal

Op dit moment krijgt de organisatie van de toekomst vorm. De look en feel van de werkplek verandert extreem. Werk en kantoor zijn niet langer onlosmakelijk met elkaar verbonden en er zijn zelfs werknemers die 100% thuis willen werken. Ben jij klaar voor het nieuwe normaal?

Twitter, Google en Facebook al hebben aangekondigd dat werknemers permanent op afstand kunnen blijven als ze dat willen. Wen er maar aan: kantoren worden leeg. Natuurlijk waren er wat groeipijnen, aangezien we halsoverkop thuis moesten gaan werken, maar uit recent onderzoek onder Amerikaanse fulltime werknemers blijkt dat 34% van de bedrijven thuiswerken niet faciliteert. Ook beweerde maar liefst 77% dat hun bedrijf geen policy rondom thuiswerken heeft geïmplementeerd.

Mobiele teams

Een gemiste kans, wat thuiswerken heeft veel voordelen. Mensen worden energieker wanneer ze meer verantwoordelijkheid krijgen. Voor de COVID-19 pandemie voelden organisaties zich vaak te bureaucratisch, te insulair, te start, te traag en waren ze meer gericht op winst dan op mensen. Op dit moment staat de wereld op zijn kop. Bedrijven mobiliseren om meer digitale technologie, automatisering en kunstmatige intelligentie te implementeren, ineens is iedereen bezig met gedurfde experimenten en nieuwe manieren van werken.

Maar een ‘personeelsbestand op afstand’ komt met grote uitdagingen en eist logistieke en technische veranderingen, waar bedrijven vaak niet op zijn voorbereid.

Uitdaging 1: de juiste infrastructuur

De meeste MKB-bedrijven beschikken niet over de IT-infrastructuur en beveiligingsprotocollen om wijdverspreide en veilige gegevenstoegang op afstand en mobiele data te garanderen. En dat is slechts de eerste van de vele technische overwegingen om thuiswerken levensvatbaar te maken.

In een week in maart stegen de de downloads van zakelijke apps met 45% in vergelijking met de voorgaande week, wat neerkomt op 62 miljoen downloads. Terwijl Zoom in ongeveer drie maanden tijd steeg van 200 miljoen naar 10 miljoen gebruikers, hebben toenemende uitdagingen met betrekking tot installatie, routing, encryptie en “Zoom bombing” geleid tot grote veiligheidsproblemen voor gebruikers en bedrijven. Het voorbeeld van Zoom laat zien dat dit slechts het topje van de ijsberg is als het gaat om de behoefte aan beveiligingsvoorbereiding voor permanent personeel op afstand.

veilig omgaan met data

Uitdaging 2: Beveiligingsbehoeften voor thuiswerkers

Om goed voorbereid te zijn op mobiele teams zul je echt moeten investeren in je beveiligingstechnologie. De gemiddelde kosten van een enkele inbreuk op bedrijfsgegevens stegen tot 8,64 miljoen dollar in 2019, wat een nog grotere bedreiging vormt voor bedrijven zonder adequate externe beveiligingsinfrastructuur en -protocollen voor het personeel. Wil je dat worstcasescenario voorkomen, besteed dan hier aandacht aan:

  • Toegang tot applicaties; netwerk-, datacenter-, cloud- en externe desktop- en mobiele apparaatinstellingen; veiligheid; en identiteitstoegangsbeheer
  • Wi-Fi-beveiligingsinstellingen en problemen met breedband (bandbreedte) voor externe werknemers
  • Gegevensopslag en beveiliging van mobiele / externe apparaten
  • E-mail en samenwerkingstool beveiliging / planning
  • Back-up en noodherstel

Terwijl bedrijven op zoek zijn naar beveiligings- en hardwareoplossingen voor mobiele teams die tot 613% stijgen, worstelen IT-servicebureaus met het oplossen van problemen met gebruikerstickets die het team kunnen overbelasten of onbeantwoord blijven. Dit omvat het aanpakken van uitdagingen op afstand, zoals:

  • Zakelijke VPN
  • Softwareconfiguraties
  • Virtuele desktopinfrastructuur (en andere services)
  • Prestaties / bandbreedteproblemen als gevolg van enorme verkeersbehoeften

Je gegevens optimaal beschermen, zowel thuis als onderweg, is buiten het netwerk een groter probleem. Daar is elke externe gebruiker een potentieel toegangspunt voor kwetsbaarheden. Het beschermen van die gegevens met conventionele middelen zoals een firewall en end-to-end-encryptie, krijgt een geheel nieuwe betekenis wanneer het moet worden opgeschaald naar een heel bedrijf.

Ontwikkel dus systemen en protocollen om data- en applicatieopslagpaden te beschermen, evenals permissies tussen het netwerk, datacenters, de cloud en desktops / mobiele apparaten. Wanneer je rekening houdt met de uitdagingen op het gebied van bandbreedte en internetprovider (ISP) ben je perfect gepositioneerd om uitdagingen van werken op afstand aan te gaan en de vruchten ervan te plukken.

Uitdaging 3: Andere organisatiestructuren

Het coronavirus was voor veel bedrijven dé reden te beginnen met kleine experimenten rondom digitale teams. Maar de start ging met horten en stoten. Normale manieren om klanten en leveranciers te bedienen waren niet altijd een succes en we leren een aantal lessen: er is nood aan plattere, snellere en niet-hiërarchische structuren en benaderingen, besluitvorming moet een boost krijgen en je hebt talent nodig om dit alles succesvol te laten verlopen.

Organisaties evolueren naar crossfunctionele teams, die uitdagingen aangaan die buiten de hiërarchie opereren, maar toch een connectie hebben met leiderschap. Er moet immers begrip zijn voor beslissingen die leiders nemen. Behandel talent als je schaarste bron en vergeet vooral je mensen niet. Een volledig mobiel personeelsbestand kan erg isolerend zijn en teams kunnen moeite krijgen om effectief en efficiënt te communiceren. Met technologie moet je vertrouwen opbouwen, groei stimuleren en het menselijke potentieel vergroten. Technologie speelt een grote rol in hoe we op afstand verbinding maken, dus het is even belangrijk dat organisaties de tijd nemen om investeren en zichzelf wijs maken met de technologie. Zo versnelt de menselijke kant van de onderneming, creëer je nieuwe manieren van werken en wordt de werkomgeving zelfs beter.

IT-teams van bedrijven zullen hun gebruik van public cloud, virtualisatie en door software gedefinieerde WAN moeten versnellen om de complexiteit van netwerken en gegevens / opslag de baas te zijn.

Uitdaging 4: Houd je werknemers gelukkig

Maar afgezien van de uitdagingen van een snelle omleiding voor werknemers op afstand zijn er net zoveel (zo niet aantoonbaar meer) kansen. Elke kantoormedewerker kost bijvoorbeeld jaarlijks € 22.000 meer dan een werknemer op afstand (!) en studies tonen aan dat werknemers op afstand gelukkiger en productiever zijn wanneer het juiste kader wordt gegeven.

Om ze productief te houden, moet je professionele groei van werknemers blijven ondersteunen door middel van virtueel leren. Sinds de pandemie is de consumptie van online leerinhoud van EY met bijna 40% gestegen, wat bewijst dat mensen manieren zoeken om hun vaardigheden aan te scherpen en verder te leren, zelfs op afstand.

Vanuit technisch oogpunt zijn toegang op afstand, beveiliging, communicatie en samenwerking allemaal met elkaar verweven in een uitgebreide IT-strategie voor technologische behoeften voor een thuiswerkoplossing. Deze aspecten van de strategie vereisen een geïntegreerde aanpak voor een permanent personeel op afstand dat robuust, flexibel, veerkrachtig en veilig is.

Als bedrijf moet je dus een alomvattende en holistische benadering volgen om deze uitdagingen op te lossen, je externe personeelsbestand te versterken en uiteindelijk te profiteren van een thuiswerkomgeving. Begin zo snel mogelijk en zoek naar de juiste ondersteuningspartner op al deze gebieden, wat van vitaal belang is voor het ontwikkelen van veilige toegang tot netwerken en applicaties, samen met de technologie en tools voor samenwerking met een permanent extern personeelsbestand.

Softwareoplossingen kunnen ervoor zorgen dat de infrastructuur werklasten verdeelt tussen datacenters, het netwerk en over de rand heen naar openbare clouds en terug naar adequate externe thuisopstellingen voor snelle en veilige toegang.

Dat is een hele opgave, maar met de juiste planning- en ondersteuningspartner kunnen bedrijven en hun personeel worden gepositioneerd om te groeien, uit te breiden en winst te maken in een post-COVID-19-wereld.