< Terug naar het overzicht

17 september 2020

Destiny benoemt Ed Smit als managing director van Nederland

Ed SmitEd Smit is benoemd tot managing director van Destiny in Nederland. Hij gaat de vier bedrijven van Destiny in Nederland verder integreren.

Ed Smit (59) heeft een lange historie in de telecomsector die begon bij KPN in de tijd dat het bedrijf medio jaren ’90 aan het Belgische avontuur begon. Ed zat destijds in het management. Hij bleef hangen in België en vervulde managementfuncties bij operators, overheden en toezichthouders en op grote ICT projecten. Deze zomer belde CEO Daan De Wever van Destiny. Er was werk aan de winkel in Nederland. “Mijn opdracht is het integreren van de vier bedrijven van Destiny in Nederland”, zegt Ed. “Het zijn sterke bedrijven met allemaal een eigen specialisatie. De samenvoeging maakt een krachtige propositie voor de Nederlandse markt. We gaan hier iets moois neerzetten.”

De vier bedrijven zijn het resultaat van overnames die Destiny in de afgelopen twee jaar heeft gedaan: Motto, DSD, OZMO en Panas. “De eerste stap is de bedrijven en mensen te laten samenwerken in één organisatie met één bedrijfsproces en met zo min mogelijk systemen”, zegt Ed. “De waarde zit in de integratie van expertise, kennis en de schaalvergroting.”

Destiny gaat de komende jaren fors investeren in zijn wholesale en indirecte propositie. De cloud operator gaat gesprekken voeren met alle Nederlandse partners om goed haar indirect en wholesale strategie en diensten toe te lichten om met hen alzo het juiste samenwerkingsmodel te kiezen. “Wij kunnen partners alle end-to-end cloud telecomdiensten leveren als aanvulling op hun IT-portfolio. Partners zullen dat waarderen”, zegt Ed. “En de eigen service delivery wordt actiever want bedrijven hebben nu gewoon grote behoefte om hun processen effectiever te maken. Maar de koppeling van ICT- en telecomdienst met ERP en CRM pakketten vergt gedegen technische kennis en inzicht in de bedrijfsprocessen van klanten. Voor deze integraties heeft Destiny een goede propositie en ervaren engineers.”

Toegevoegde waarde bewijzen

Ed ziet bij sommige partners overigens weinig groei en dat baart hem zorgen. Hij verwacht van partners dat ze hun organisatie samen naar een hoger plan willen tillen. Competenties zijn dus belangrijk. “We willen voorkomen dat oplossingen onjuist worden geïmplementeerd”, zegt hij resoluut. “Klanttevredenheid en bereikbaarheid zijn de ultieme doelen. Als oplossingen de bereikbaarheid voor bedrijven niet aanmerkelijk verbeteren, is er weinig toegevoegde waarde. Ik snap dat partners het complex vinden om alle mogelijkheden van UC en Collaboration met voldoende kennis te ondersteunen, maar wij ondersteunen ze om deze evolutie mee op te pikken.”

Wisselwerking

Destiny heeft die kennis wel en dat geeft een krachtige wisselwerking, denkt Ed. “Partners kennen hun klanten goed maar kunnen zich nog meer inleven in een sector, klantbehoeftes analyseren en die vertalen naar een oplossing. Destiny heeft een eigen platform, de technologie en ontwikkelcapaciteit om maatwerk oplossingen te creëren voor organisaties waar standaardoplossingen tekort schieten. Op termijn bieden we dit type maatwerk met selfprovisioning en customization ook in kleinere projecten. Daar profiteren partners van. Zo onderscheiden wij ons en ook onze partners zich in de toekomst.”

< Terug naar het overzicht

17 september 2020

Destiny benoemt Ed Smit als managing director van Nederland

Ed SmitEd Smit is benoemd tot managing director van Destiny in Nederland. Hij gaat de vier bedrijven van Destiny in Nederland verder integreren.

Ed Smit (59) heeft een lange historie in de telecomsector die begon bij KPN in de tijd dat het bedrijf medio jaren ’90 aan het Belgische avontuur begon. Ed zat destijds in het management. Hij bleef hangen in België en vervulde managementfuncties bij operators, overheden en toezichthouders en op grote ICT projecten. Deze zomer belde CEO Daan De Wever van Destiny. Er was werk aan de winkel in Nederland. “Mijn opdracht is het integreren van de vier bedrijven van Destiny in Nederland”, zegt Ed. “Het zijn sterke bedrijven met allemaal een eigen specialisatie. De samenvoeging maakt een krachtige propositie voor de Nederlandse markt. We gaan hier iets moois neerzetten.”

De vier bedrijven zijn het resultaat van overnames die Destiny in de afgelopen twee jaar heeft gedaan: Motto, DSD, OZMO en Panas. “De eerste stap is de bedrijven en mensen te laten samenwerken in één organisatie met één bedrijfsproces en met zo min mogelijk systemen”, zegt Ed. “De waarde zit in de integratie van expertise, kennis en de schaalvergroting.”

Destiny gaat de komende jaren fors investeren in zijn wholesale en indirecte propositie. De cloud operator gaat gesprekken voeren met alle Nederlandse partners om goed haar indirect en wholesale strategie en diensten toe te lichten om met hen alzo het juiste samenwerkingsmodel te kiezen. “Wij kunnen partners alle end-to-end cloud telecomdiensten leveren als aanvulling op hun IT-portfolio. Partners zullen dat waarderen”, zegt Ed. “En de eigen service delivery wordt actiever want bedrijven hebben nu gewoon grote behoefte om hun processen effectiever te maken. Maar de koppeling van ICT- en telecomdienst met ERP en CRM pakketten vergt gedegen technische kennis en inzicht in de bedrijfsprocessen van klanten. Voor deze integraties heeft Destiny een goede propositie en ervaren engineers.”

Toegevoegde waarde bewijzen

Ed ziet bij sommige partners overigens weinig groei en dat baart hem zorgen. Hij verwacht van partners dat ze hun organisatie samen naar een hoger plan willen tillen. Competenties zijn dus belangrijk. “We willen voorkomen dat oplossingen onjuist worden geïmplementeerd”, zegt hij resoluut. “Klanttevredenheid en bereikbaarheid zijn de ultieme doelen. Als oplossingen de bereikbaarheid voor bedrijven niet aanmerkelijk verbeteren, is er weinig toegevoegde waarde. Ik snap dat partners het complex vinden om alle mogelijkheden van UC en Collaboration met voldoende kennis te ondersteunen, maar wij ondersteunen ze om deze evolutie mee op te pikken.”

Wisselwerking

Destiny heeft die kennis wel en dat geeft een krachtige wisselwerking, denkt Ed. “Partners kennen hun klanten goed maar kunnen zich nog meer inleven in een sector, klantbehoeftes analyseren en die vertalen naar een oplossing. Destiny heeft een eigen platform, de technologie en ontwikkelcapaciteit om maatwerk oplossingen te creëren voor organisaties waar standaardoplossingen tekort schieten. Op termijn bieden we dit type maatwerk met selfprovisioning en customization ook in kleinere projecten. Daar profiteren partners van. Zo onderscheiden wij ons en ook onze partners zich in de toekomst.”

< Terug naar het overzicht

17 september 2020

Destiny benoemt Ed Smit als managing director van Nederland

Ed SmitEd Smit is benoemd tot managing director van Destiny in Nederland. Hij gaat de vier bedrijven van Destiny in Nederland verder integreren.

Ed Smit (59) heeft een lange historie in de telecomsector die begon bij KPN in de tijd dat het bedrijf medio jaren ’90 aan het Belgische avontuur begon. Ed zat destijds in het management. Hij bleef hangen in België en vervulde managementfuncties bij operators, overheden en toezichthouders en op grote ICT projecten. Deze zomer belde CEO Daan De Wever van Destiny. Er was werk aan de winkel in Nederland. “Mijn opdracht is het integreren van de vier bedrijven van Destiny in Nederland”, zegt Ed. “Het zijn sterke bedrijven met allemaal een eigen specialisatie. De samenvoeging maakt een krachtige propositie voor de Nederlandse markt. We gaan hier iets moois neerzetten.”

De vier bedrijven zijn het resultaat van overnames die Destiny in de afgelopen twee jaar heeft gedaan: Motto, DSD, OZMO en Panas. “De eerste stap is de bedrijven en mensen te laten samenwerken in één organisatie met één bedrijfsproces en met zo min mogelijk systemen”, zegt Ed. “De waarde zit in de integratie van expertise, kennis en de schaalvergroting.”

Destiny gaat de komende jaren fors investeren in zijn wholesale en indirecte propositie. De cloud operator gaat gesprekken voeren met alle Nederlandse partners om goed haar indirect en wholesale strategie en diensten toe te lichten om met hen alzo het juiste samenwerkingsmodel te kiezen. “Wij kunnen partners alle end-to-end cloud telecomdiensten leveren als aanvulling op hun IT-portfolio. Partners zullen dat waarderen”, zegt Ed. “En de eigen service delivery wordt actiever want bedrijven hebben nu gewoon grote behoefte om hun processen effectiever te maken. Maar de koppeling van ICT- en telecomdienst met ERP en CRM pakketten vergt gedegen technische kennis en inzicht in de bedrijfsprocessen van klanten. Voor deze integraties heeft Destiny een goede propositie en ervaren engineers.”

Toegevoegde waarde bewijzen

Ed ziet bij sommige partners overigens weinig groei en dat baart hem zorgen. Hij verwacht van partners dat ze hun organisatie samen naar een hoger plan willen tillen. Competenties zijn dus belangrijk. “We willen voorkomen dat oplossingen onjuist worden geïmplementeerd”, zegt hij resoluut. “Klanttevredenheid en bereikbaarheid zijn de ultieme doelen. Als oplossingen de bereikbaarheid voor bedrijven niet aanmerkelijk verbeteren, is er weinig toegevoegde waarde. Ik snap dat partners het complex vinden om alle mogelijkheden van UC en Collaboration met voldoende kennis te ondersteunen, maar wij ondersteunen ze om deze evolutie mee op te pikken.”

Wisselwerking

Destiny heeft die kennis wel en dat geeft een krachtige wisselwerking, denkt Ed. “Partners kennen hun klanten goed maar kunnen zich nog meer inleven in een sector, klantbehoeftes analyseren en die vertalen naar een oplossing. Destiny heeft een eigen platform, de technologie en ontwikkelcapaciteit om maatwerk oplossingen te creëren voor organisaties waar standaardoplossingen tekort schieten. Op termijn bieden we dit type maatwerk met selfprovisioning en customization ook in kleinere projecten. Daar profiteren partners van. Zo onderscheiden wij ons en ook onze partners zich in de toekomst.”