ISDN stopt

ISDN stopt, het alternatief?

Maakt jouw bedrijf nog altijd gebruik van ISDN 15, ISDN 20 of ISDN 30? Dan is het nu tijd om over te stappen naar VoIP! Op 1 oktober 2021 begint namelijk de uitfasering van deze oplossing. grote kans dat je voor jouw bedrijf de alternatieven al in beeld aan het brengen bent. Op deze pagina voorzien je van de nodige informatie die jou kan helpen met het maken van een keuze met toekomstperspectief.

ISDN of VoIP, wat is het verschil?

ISDN (Integrated Services Digital Network) is een digitale communicatietechniek voor telefonie. ISDN bestaat al sinds 1996 en was de eerste telefonische oplossing die mogelijk was in verbinding met het internet. Maar vanwege de komst van breedband internet is ISDN overbodig geworden. Hiervoor in de plaats is VoIP gekomen.

Bij VoIP is het mogelijk om op datanetwerken te telefoneren en kunnen spraak en data samen worden gevoegd, wat vroeger gescheiden was van elkaar. Zonder dat je hier qua gesprekskwaliteit op achteruit gaat. Bij Destiny noemen wij dit “Quality of Service” en dat zorgt ervoor dat tijdens een gesprek spraakverkeer voorrang heeft op het dataverkeer.

We hebben hieronder een paar van de vele verschillen tussen ISDN en VoIP opgesteld, waaruit vele voordelen komen waardoor de keuze om over te stappen makkelijker wordt:

  • Bij ISDN staat het cijfer achter ISDN voor gelijktijdige gesprekken. Dus bij ISDN 15 heb je dus de mogelijkheid tot 15 gelijktijdige gesprekken. Bij ISDN kan je met één lijn één gesprek voeren. Bij VoIP is dit niet het geval. Hier kan je per lijn een onbeperkt aantal gelijke gesprekken voeren;
  • VoIP heeft lagere kosten in vergelijking met traditionele koperverbinding;
  • Bij VoIP kunnen verschillende opties van communicatie worden verbonden (Videoconference, (voice)mail,alarmsystemen, pinverkeer etc…);
  • Met VoIP is het mogelijk om met meerdere toestellen gebruik te maken van één professioneel nummer;
  • Je kunt met VoIP overal en altijd bellen wanneer je wilt, zolang je maar verbinding hebt met het internet. Enorm flexibel dus!

Verder zijn er meerdere verschillen tussen ISDN en VoIP.

Misvattingen over VoIP

VoIP is onbetrouwbaar

VoIP is minstens net zo betrouwbaar als ISDN. Er wordt gebruik gemaakt van een versleutelde verbinding, waardoor je altijd veilig te werk kan gaan. Bellen is alleen niet mogelijk wanneer er geen verbinding is met internet, maar vaak zie je dat bedrijven een tweede internetverbinding beschikbaar hebben als dit het geval is. Hierdoor zit je (bijna) nooit zonder telefonie.

De geluidskwaliteit van VoIP is niet goed

Nog altijd bestaat het gerucht dat de geluidskwaliteit van VoIP zorgt voor een slechtere kwaliteit, omdat het verbonden is met het internet en niet met een vaste lijn. Dit is niet waar. Wanneer het juiste VoIP toestel gecombineerd is met de juiste kwaliteit codec, zorgt dit juist voor HD geluidskwaliteit. De kwaliteit hangt wel af van de beschikbare bandbreedte op de internetverbinding. Wanneer je je verbinding, VoIP en cloud telefooncentrale bij Destiny afneemt kunnen we garantie leveren op de gesprekskwaliteit.

Overstappen van ISDN naar VoIP?

Bij Destiny zorgen wij voor een zorgeloze overstap naar de cloud. Wat doen wij voor jou?

  • We schakelen je bedrijf om van een vaste naar een telefooncentrale in de cloud

  • We bieden de mogelijkheid om je telefonie te integreren met je CRM, ERP of contactdatabase

  • We implementeren je communicatietools zoals chat en video

  • We maken rapporten van je telefonieverkeer en installeren call recording, zodat jij telefoongesprekken van klanten kan opnemen om er van te leren

  • We bieden de mogelijkheid om je telefonie volledig te integreren met systemen waarmee je samenwerkt, zoals Microsoft Teams

  • We implementeren moderne communicatietools om efficiënter samen te werken, zoals chat en video

  • We laten je werken met één vast zakelijk nummer dankzij vast-mobiele integratie

  • We implementeren je cloud telefonie in één privé-omgeving

  • Alle dienstverlening verloopt via ons eigen zakelijke netwerk en wordt aangeboden vanuit Nederland

  • We geven je organisatie persoonlijk training over hoe je onze communicatieoplossing het beste kan gebruiken

  • We laten je werken met één vast professioneel nummer dankzij vast-mobiele integratie en gebruikers kiezen zelf wanneer ze hierop bereikbaar willen zijn

  • We geven je toegang tot ons klantenportal waarin je makkelijk zelf aanpassingen kunt doorvoeren. Wil je dat wij dit voor je doen, dan staan wij ook voor je klaar

  • We installeren geen onnodige vaste toestellen

  • Je betaalt bij Destiny nooit teveel omdat je enkel betaalt voor wat je gebruikt

Onze zakelijke VoIP oplossingen

Volledig op maat, voor jouw bedrijf

Swyx

Een veilige, moderne telefooncentrale in de cloud waarmee je overal kunt werken.
  • De basis voor een toekomstgericht communicatieplatform
  • Realtime inzicht in de status van je collega’s, op basis van agenda-invoer

  • Zelf je openingstijden aanpassen in de myDestiny-portal
  • Integreer met je CRM-systeem voor optimale klanttevredenheid
  • Gratis mobiele app

Lees meer

3CX

Een veilige, moderne telefooncentrale, ontwikkeld voor het nieuwe werken
3CX
  • Plug-in & go: voer web- en videoconferenties zonder app, waar je maar wilt

  • Gemakkelijk te installeren & te beheren
  • Blijf veilig bereikbaar via live chat op je website
  • Zelf je openingstijden aanpassen in de myDestiny-portal
  • Integreer met je CRM-systeem voor optimale klanttevredenheid
Lees meer

Xelion

Met Xelion wordt de smartphone een veilig onderdeel van je bedrijfscommunicatie
Xelion
  • Makkelijk bellen vanuit een vaste telefoon, pc, laptop én smartphone

  • Met één klik op de muis direct het nummer in beeld bellen

  • Rapportages genereren over belgedrag
  • Zelf je openingstijden aanpassen in de myDestiny-portal
  • Integreer met je CRM-systeem voor optimale klanttevredenheid
Lees meer

Cloud communicatie downloads

Download onze brochures

cloud communicatie

Wat onze klanten over ons zeggen

KSC import

“Cloud telefonie van Destiny is net zo betrouwbaar als het traditionele netwerk van vroeger”

Bart Kusters, KSC Import

www.kscimport.nl

Interesse in een overstap naar VoIP van Destiny?

Stel je vragen aan ons team

Neem contact met ons op