• Home
  • Nieuws
  • Destiny klaar voor geografische groei na strategische overname
Destiny klaar voor geografische groei na strategische overname

Destiny klaar voor geografische groei na strategische overname

In juli 2021 kwam TBM op de koffie bij Destiny. Tijdens dit gesprek werd het voor TBM al snel duidelijk dat Destiny klaar is voor de geografische groei na de strategische overnames van Telepo en Soluno. Klik hier om direct het volledige interview te lezen.

In dit interview meldt TBM het volgende: “We volgen het al een tijdje: de clash of de titans tussen Gamma, Enreach en Destiny. Destiny geeft in het laatste persbericht aan dit rijtje te zijn ontgroeid. Hiermee zet het Belgische bedrijf zichzelf strategisch slim op de Europese kaart en positioneert het zich naast RingCentral, Microsoft en Zoom. De overname van Telepo en Soluno kwam niet zomaar uit de lucht vallen en heeft ook gevolgen voor de strategie van Destiny voor de Nederlandse markt.”

De shift van serviceprovider naar SaaS- en technologieprovider

“Als je naar ons bedrijf kijkt, zie je dat Destiny de laatste jaren inderdaad een shift maakt van serviceprovider naar meer SaaS- en technologieprovider. Dat is een hele duidelijke koers waar wij voor gekozen hebben.” zegt Ed Smit, Managing Director van Destiny Nederland. Daan de Wever, CEO Destiny, vult aan: “Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je impact wilt hebben op de manier waarop individuen en organisaties communiceren, dan moet je toegang hebben tot je eigen roadmap. We hebben een ambitieus team en ook een ambitieuze aandeelhouder die eigenlijk zeggen: als je het verschil wilt maken en je hebt de ambitie om vanuit Europa een technologie te bouwen die je alleen vanuit Europa kunt gebruiken, maar waar je ook wereldwijd impact mee kunt hebben, dan is het belangrijk om marktleider te zijn. Deze overnames zorgen ervoor dat we direct een groot deel van de markt in handen hebben.

Verschil maken op de lange termijn

“Destiny heeft er dus bewust voor gekozen om technologie in huis te halen met deze overname, in plaats van deze zelf te ontwikkelen?” vraagt TBM aan Daan de Wever. Daarop antwoordt hij: “In 2009 zijn we gaan ontwikkelen met een eigen platform, maar we waren toen nog te klein om de investering in dat platform te verantwoorden. Daarom hebben we destijds gekozen om te investeren in commerciële technologie, in Telepo. Rond 2017 begonnen we steeds sneller te groeien en dit was het moment waarop we hebben gezegd dat als we impact willen maken, dan wordt het technologiecomponent heel belangrijk. We hebben toen eerst de overname gedaan van Escaux, dit wordt gebruikt door operators zoals T-Mobile in Nederland, Orange in Frankrijk en Proximus in België. Hiermee konden we schalen. De kans om Telepo, met bijna twee miljoen gebruikers op een multi-tenant omgeving, te kunnen acquireren van het grote Canadese bedrijf Mitel, dat is gewoon een gamechanger.

Lees meer over waarom Telepo én Soluno tegelijk werden overgenomen, waarom wij in Europa leadership claimen, waarom wij ons positioneren naast Microsoft en hoe wij impact willen maken op de Nederlandse markt.

Onze CORE Destiny

Wij pakken het net even iets anders aan

11.5K+

Gelukkige klanten

150K+

Cloud communicatie gebruikers

250+

Enthousiaste werknemers

400+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken en te kunnen verbeteren.

Voorkeuren cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en advertenties laten zien.