• Home
  • Nieuws
  • Panasonic stopt met PBX telefooncentrale, wat nu?

Panasonic stopt met PBX telefooncentrale, wat nu?

Panasonic stopt in 2022 volledig met haar telefonie activiteiten. In dit artikel leggen we uit wat het betekent dat Panasonic stopt met PBX en wat je het beste kunt doen als je momenteel nog gebruik maakt van een Panasonic telefooncentrale.

Wat betekent het voor jou?

Op het moment dat Panasonic stopt, is er geen ondersteuning meer te verkrijgen vanuit Panasonic en zijn er ook geen onderdelen meer in te kopen.

Maak je momenteel gebruik van een Panasonic PBX telefooncentrale? Om er zeker van te zijn dat je optimaal bereikbaar blijft raden wij je aan om over te stappen naar een alternatief telefoonsysteem vóórdat Panasonic definitief stopt. Onze adviseurs kunnen je helpen met de ondersteuning en het zoeken naar alternatieven voor je Panasonic centrale.

Goede alternatieven zijn onder andere een Swyx– of 3CX telefooncentrale, dit worden ook wel cloud telefonie oplossingen genoemd. Hieronder laten we je de verschillen zien tussen cloud telefonie oplossingen en een PBX-centrale van Panasonic.

Destiny logo cloud mobile

Verschil tussen Panasonic PBX en cloud telefonie oplossingen

Het grootste verschil tussen onze cloud telefonie oplossingen en tussen een Panasonic PBX-centrale is dat de Panasonic telefonie oplossingen veelal op locatie (on-premise) draaien.

Maar welke voordelen bieden onze cloud telefonie oplossingen naast het grote scala aan functionaliteiten, ten opzichte van telefooncentrales op locatie?

  • Cloud telefonie staat in een datacenter, in ons geval in Nederland. Dit biedt een hogere mate van beschikbaarheid en is op afstand te beheren.
  • Bij cloud telefonie maak je gebruik van software in de cloud van de provider, in plaats van een fysieke telefooncentrale op locatie. Het enige wat je voor een telefooncentrale in de cloud nodig hebt is een stabiele en snelle internetverbinding. Hiermee voorkom je grote eenmalige investeringen van een dure telefooncentrale op locatie.
  • Bij uitval van je internetverbinding op je bedrijfslocatie verlies je ook je telefonische bereikbaarheid. Bij cloud telefonie van Destiny kunnen we ervoor zorgen dat bij internet uitval je telefoonverkeer automatisch wordt doorgeschakeld naar een mobiel toestel. Hierdoor blijf je optimaal bereikbaar voor klanten en collega’s.
  • Een fysieke centrale op locatie zal je uiteindelijk beperken in de groei van jouw bedrijf. Cloud telefonie is uiterst schaalbaar en zeer flexibel om mee te groeien, hierdoor is jouw bedrijf klaar voor de toekomst.

Zoals je kunt zien is cloud telefonie een uitstekend alternatief voor een telefooncentrale op locatie. Wil jij meer informatie over de mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Neem contact op

Onze CORE Destiny

Wij pakken het net even iets anders aan

11.5K+

Gelukkige klanten

150K+

Cloud communicatie gebruikers

250+

Enthousiaste werknemers

400+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken en te kunnen verbeteren.

Voorkeuren cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en advertenties laten zien.