Klantcase: AssuradeurenGilde b.v.

“Positief verrast door goede begeleiding en implementatie”

AssuradeurenGilde b.v. was voorheen zelfvoorzienend: ze waren hun eigen VoIP leverancier en deden het beheer zelf. Maar als er iets met hun telefonie was, dan moesten ze ook alles zelf oplossen. Alex ten Caat, directeur ICT, en Hamza Bouyafa, teamleider ICT, gingen op zoek naar een externe leverancier die hen alles uit handen kon nemen: zo kwamen ze terecht bij Panas/Destiny.

AssuradeurenGilde b.v. is een serviceprovider in de breedste zin van het woord en zijn werkzaam in de noordelijke provincies van het land. Toen zij in 2000 begonnen met hun volmachtbedrijf waren er meer dan 150 zelfstandig werkende tussenpersonen aangesloten en dat aantal bleef maar groeien. In eerste instantie richtten zij zich op hun eigen intermediairs. Ze hadden een goed pakket staan en geloofden in de kansen in de markt, ook voor andere tussenpersonen. Zo zijn ze gegroeid van geen enkele naar 250 aangesloten tussenpersonen.

AssuradeurenGilde logo

AssuradeurenGilde b.v.

Modem 22
7741 MJ Coevorden

www.assuradeurengilde.nl

“Wat betreft de implementatie waren we positief verrast. We merken dat jullie als bedrijf echt achter je product staan. Dat is belangrijk en dat straal je dan uit.”

– Alex ten Caat

Stabiele telefonie

AssuradeurenGilde b.v. gebruikt nu Swyx met een CRM-integratie met AAP (Assuradeuren Advies Platform). “Samen met de serviceprovider hebben we ervoor gekozen om zelf te investeren in mensen om een platform neer te zetten, dat platform heet AAP. Met name daarom is onze IT-afdeling zo gegroeid. Het idee was dat we de telefonie sowieso wilden integreren. Daarom hebben we destijds ook wel gekozen voor een VoIP-oplossing, alleen was het hosted nog niet zo stabiel. Toen hebben we toch wel voor een on-premise oplossing gekozen. Op zich niets mis mee, alleen de plannen die we hadden om die te integreren zijn eigenlijk niet helemaal van de grond gekomen,” aldus Alex. AAP is nieuw staaltje software en biedt meer mogelijkheden dan andere assurantiesoftware. Zo is het mogelijk om realtime verzekeringen te vergelijken en een passend voorstel te doen naar klanten.

Toen het servicebedrijf verder groeide werd de stabiliteit van de telefonie een probleem. “We liepen bij elk nieuw bedrijf tegen dezelfde issues aan. Dat had puur te maken met een stukje tijd en capaciteit. Het eerste stuk intern hadden we prima voor elkaar, maar naarmate het bedrijf groeide merkten we ook wel dat de stabiliteit een beetje een probleem werd,” aldus Alex. Op het nieuwe kantoor wilden ze daarom met een andere oplossing werken, in de hoop dat deze verbinding stabieler zou zijn. “Maar dan krijg je versnippering. Je bent met twee verschillende systemen aan het werken en dat willen we niet meer. We willen de telefonie uitbesteden. Het is wel leuk om te doen, maar telefonie is niet onze corebusiness. We kunnen dat beter overlaten aan een specialist die ons daarin kan ondersteunen en kan meedenken.”

Goede begeleiding en kennis van de branche

Via via kwam Hamza in contact met Fehed Asee, onze Account Manager. “Ik zag jullie naam wel eens voorbij komen in het tijdschrift van ANVA en had toen al contact met Fehed via LinkedIn. In 2017 heb ik hem gevraagd of hij eens langs kon komen voor een demo.”

Fehed kwam niet veel later langs voor een demo en maakte Alex en Hamza al snel enthousiast. “Fehed heeft het totaalplaatje gewoon goed neergezet. Onze uitdagingen heeft hij ook goed meegenomen in zijn voorstel, dus toen was de keuze snel gemaakt,” vertelt Hamza. Alex beaamt dit: “Gewoon een stukje goede begeleiding. En het is een voordeel dat jullie al werkzaam waren in de branche waar wij in zitten. Dan weet je waar je het over hebt.”

Implementatie met enthousiasme

De implementatie werd verzorgd door onze engineers Yama Mateen en Lorenzo Landsheer. “We waren positief verrast en merken dat jullie als bedrijf echt achter je product staan. Dat is belangrijk en dat straal je dan uit,” vertelt Alex. “Er kwam veel enthousiasme vanaf. Het is een soort bedrijfs-DNA dat jullie hebben,” beaamt ook Hamza.

Tegelijkertijd met de implementatie werden de medewerkers van AssuradeurenGilde b.v. uitgebreid getraind door onze Trainer Lee Carmichael. In twee dagen heeft hij alle 90 medewerkers uitgelegd hoe het nieuwe telefoniesysteem werkt. Alex licht dit toe: “De medewerkers werden in kleine groepjes getraind. Die training bleek noodzakelijk om de telefonie goed te begrijpen en gebruiken. We zijn er erg tevreden over. Je kunt iets verkopen, maar daarna begint er een project en moet je dat gaan begeleiden tot uiteindelijk die knop omgaat. En daarna nog een stukje begeleiding van de mensen. Het was ook positief om te zien dat de jongens hier rond bleven lopen om te kijken of iedereen het ook daadwerkelijk snapte. Als er dan iets was konden zij even over de schouder meekijken. Dus dat was een positieve ervaring.”

Korte lijntjes

We doen altijd ons best om te zorgen dat ieder bedrijf de nieuwe telefonie-oplossing snapt voordat we weer weg gaan. Is er toch iets dat je ontschoten is of waar je niet uit komt, dan kun je onze supportafdeling altijd bellen. Hamza: “We vinden het fijn dat de teamleiders hier in het bedrijf rechtstreeks dingen kunnen melden op jullie helpdesk en dan snel worden geholpen. Dat scheelt ons echt enorm veel tijd.”

Enthousiast, kundig en flexibel

AssuradeurenGilde b.v. werkt inmiddels al een tijdje naar tevredenheid met hun nieuwe oplossing. “Het grootste verschil is dat we er geen werk aan hebben. Als we nu een storing hebben dan werkt iedereen gewoon door en hoeven we dat niet meer zelf te regelen,” vertelt Hamza. Alex vult aan: “Als je ons de vraag zou stellen of we dit nog een keer zo zouden doen, dan is dat antwoord ja.”

Geen spijt van de nieuwe oplossing dus. In tegenstelling juist: het bedrijf is reuze positief. We vroegen de mannen van AssuradeurenGilde b.v. hoe zij Panas/Destiny in een paar woorden zouden beschrijven. Alex zijn antwoord was kort en krachtig: “Enthousiast, kundig en flexibel.” “En goede prijs-kwaliteit verhouding!”, vertelt Hamza.

Benieuwd naar onze koppelingen?

AssuradeurenGilde b.v. is niet het enige bedrijf dat nu werkt met een stabiele telefonielijn dankzij goede telefonie-koppelingen. Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners.

Klantcase: AssuradeurenGilde b.v.

“Positief verrast door goede begeleiding en implementatie”

AssuradeurenGilde b.v. was voorheen zelfvoorzienend: ze waren hun eigen VoIP leverancier en deden het beheer zelf. Maar als er iets met hun telefonie was, dan moesten ze ook alles zelf oplossen. Alex ten Caat, directeur ICT, en Hamza Bouyafa, teamleider ICT, gingen op zoek naar een externe leverancier die hen alles uit handen kon nemen: zo kwamen ze terecht bij Panas/Destiny.

AssuradeurenGilde b.v. is een serviceprovider in de breedste zin van het woord en zijn werkzaam in de noordelijke provincies van het land. Toen zij in 2000 begonnen met hun volmachtbedrijf waren er meer dan 150 zelfstandig werkende tussenpersonen aangesloten en dat aantal bleef maar groeien. In eerste instantie richtten zij zich op hun eigen intermediairs. Ze hadden een goed pakket staan en geloofden in de kansen in de markt, ook voor andere tussenpersonen. Zo zijn ze gegroeid van geen enkele naar 250 aangesloten tussenpersonen.

AssuradeurenGilde logo

AssuradeurenGilde b.v.

Modem 22
7741 MJ Coevorden

www.assuradeurengilde.nl

“Wat betreft de implementatie waren we positief verrast. We merken dat jullie als bedrijf echt achter je product staan. Dat is belangrijk en dat straal je dan uit.”

– Alex ten Caat

Stabiele telefonie

AssuradeurenGilde b.v. gebruikt nu Swyx met een CRM-integratie met AAP (Assuradeuren Advies Platform). “Samen met de serviceprovider hebben we ervoor gekozen om zelf te investeren in mensen om een platform neer te zetten, dat platform heet AAP. Met name daarom is onze IT-afdeling zo gegroeid. Het idee was dat we de telefonie sowieso wilden integreren. Daarom hebben we destijds ook wel gekozen voor een VoIP-oplossing, alleen was het hosted nog niet zo stabiel. Toen hebben we toch wel voor een on-premise oplossing gekozen. Op zich niets mis mee, alleen de plannen die we hadden om die te integreren zijn eigenlijk niet helemaal van de grond gekomen,” aldus Alex. AAP is nieuw staaltje software en biedt meer mogelijkheden dan andere assurantiesoftware. Zo is het mogelijk om realtime verzekeringen te vergelijken en een passend voorstel te doen naar klanten.

Toen het servicebedrijf verder groeide werd de stabiliteit van de telefonie een probleem. “We liepen bij elk nieuw bedrijf tegen dezelfde issues aan. Dat had puur te maken met een stukje tijd en capaciteit. Het eerste stuk intern hadden we prima voor elkaar, maar naarmate het bedrijf groeide merkten we ook wel dat de stabiliteit een beetje een probleem werd,” aldus Alex. Op het nieuwe kantoor wilden ze daarom met een andere oplossing werken, in de hoop dat deze verbinding stabieler zou zijn. “Maar dan krijg je versnippering. Je bent met twee verschillende systemen aan het werken en dat willen we niet meer. We willen de telefonie uitbesteden. Het is wel leuk om te doen, maar telefonie is niet onze corebusiness. We kunnen dat beter overlaten aan een specialist die ons daarin kan ondersteunen en kan meedenken.”

Goede begeleiding en kennis van de branche

Via via kwam Hamza in contact met Fehed Asee, onze Account Manager. “Ik zag jullie naam wel eens voorbij komen in het tijdschrift van ANVA en had toen al contact met Fehed via LinkedIn. In 2017 heb ik hem gevraagd of hij eens langs kon komen voor een demo.”

Fehed kwam niet veel later langs voor een demo en maakte Alex en Hamza al snel enthousiast. “Fehed heeft het totaalplaatje gewoon goed neergezet. Onze uitdagingen heeft hij ook goed meegenomen in zijn voorstel, dus toen was de keuze snel gemaakt,” vertelt Hamza. Alex beaamt dit: “Gewoon een stukje goede begeleiding. En het is een voordeel dat jullie al werkzaam waren in de branche waar wij in zitten. Dan weet je waar je het over hebt.”

Implementatie met enthousiasme

De implementatie werd verzorgd door onze engineers Yama Mateen en Lorenzo Landsheer. “We waren positief verrast en merken dat jullie als bedrijf echt achter je product staan. Dat is belangrijk en dat straal je dan uit,” vertelt Alex. “Er kwam veel enthousiasme vanaf. Het is een soort bedrijfs-DNA dat jullie hebben,” beaamt ook Hamza.

Tegelijkertijd met de implementatie werden de medewerkers van AssuradeurenGilde b.v. uitgebreid getraind door onze Trainer Lee Carmichael. In twee dagen heeft hij alle 90 medewerkers uitgelegd hoe het nieuwe telefoniesysteem werkt. Alex licht dit toe: “De medewerkers werden in kleine groepjes getraind. Die training bleek noodzakelijk om de telefonie goed te begrijpen en gebruiken. We zijn er erg tevreden over. Je kunt iets verkopen, maar daarna begint er een project en moet je dat gaan begeleiden tot uiteindelijk die knop omgaat. En daarna nog een stukje begeleiding van de mensen. Het was ook positief om te zien dat de jongens hier rond bleven lopen om te kijken of iedereen het ook daadwerkelijk snapte. Als er dan iets was konden zij even over de schouder meekijken. Dus dat was een positieve ervaring.”

Korte lijntjes

We doen altijd ons best om te zorgen dat ieder bedrijf de nieuwe telefonie-oplossing snapt voordat we weer weg gaan. Is er toch iets dat je ontschoten is of waar je niet uit komt, dan kun je onze supportafdeling altijd bellen. Hamza: “We vinden het fijn dat de teamleiders hier in het bedrijf rechtstreeks dingen kunnen melden op jullie helpdesk en dan snel worden geholpen. Dat scheelt ons echt enorm veel tijd.”

Enthousiast, kundig en flexibel

AssuradeurenGilde b.v. werkt inmiddels al een tijdje naar tevredenheid met hun nieuwe oplossing. “Het grootste verschil is dat we er geen werk aan hebben. Als we nu een storing hebben dan werkt iedereen gewoon door en hoeven we dat niet meer zelf te regelen,” vertelt Hamza. Alex vult aan: “Als je ons de vraag zou stellen of we dit nog een keer zo zouden doen, dan is dat antwoord ja.”

Geen spijt van de nieuwe oplossing dus. In tegenstelling juist: het bedrijf is reuze positief. We vroegen de mannen van AssuradeurenGilde b.v. hoe zij Panas/Destiny in een paar woorden zouden beschrijven. Alex zijn antwoord was kort en krachtig: “Enthousiast, kundig en flexibel.” “En goede prijs-kwaliteit verhouding!”, vertelt Hamza.

Benieuwd naar onze koppelingen?

AssuradeurenGilde b.v. is niet het enige bedrijf dat nu werkt met een stabiele telefonielijn dankzij goede telefonie-koppelingen. Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners.