Klantcase: Auto Winters

Klantvriendelijker werken dankzij een koppeling met WinCar

Auto Winters maakte al jaren gebruik van ISDN-netlijnen, maar toen daar een einde aan kwam, moest het bedrijf op zoek naar een alternatief. Ze kozen voor een VoIP-telefoniesysteem en wilden ook meteen een aantal nieuwe functies meenemen in de telefonie-oplossing.

Auto Winters is een echt familiebedrijf. Marcel Winters is in 1996 zelfstandig gestart als Mitsubishi dealer in Valkenswaard. Vier jaar later heeft hij ook een vestiging in Weert geopend. Inmiddels zijn ze gegroeid naar drie dealerschappen.

Bart Winters, de zoon van Marcel, deelt dezelfde passie als zijn vader. Op jonge leeftijd is hij onderaan de ladder begonnen, inmiddels werkt Bart mee in het management van het bedrijf en over een tijdje neemt hij het stokje van zijn vader over. We maken het verschil door de service en klantvriendelijkheid die we bieden. We zijn relatief klein, iedereen werkt er al een lange tijd en heeft hart voor ons bedrijf. Het speelt denk ik ook mee dat wij, mijn vader, mijn broertje en ikzelf, ons gezicht laten zien. We staan dagelijks in contact met de klanten omdat we als ondernemers zelf ook in het bedrijf meewerken,” vertelt Bart over Auto Winters.

Overstap naar nieuwe functies

Toen KPN aankondigde dat ze gingen stoppen met de ISDNlijnen, is Monique Kuipers, onze adviseur in Automotive, actief bedrijven gaan benaderen om ze hierop te wijzen. Zo kwam Panas/Destiny eigenlijk eerst bij Auto Winters terecht. Na het eerste contact liet Bart Winters weten dat hij zelf zou reageren als hij zo ver was om de overstap te maken. “Toen ik er eenmaal mee aan de gang ging is het snel gegaan. Wel dankzij Monique, zij heeft hierin wel het verschil gemaakt. Ik bel niet zomaar iemand op, je moet wel een eerste goede indruk maken,” vertelt Bart. “Er was een bepaalde urgentie. Je wilt niet teveel kosten maken als bedrijf, dus zo lang iets werkt, dan werkt het. En zo lang je daar op kunt besparen doe je dat. Op een gegeven moment moesten we om, dus toen zat er wel druk achter. En als we dan toch naar internetbellen moesten, dan wilden we wel meteen alle nieuwe functies erbij.

Klantvriendelijker werken

Bart was al op de hoogte van de mogelijkheid van de telefonie-integratie met het DMS-pakket WinCar. Eerder dat jaar werd de integratie vanuit Reynolds and Reynolds aan hem voorgesteld. De koppeling met WinCar is voor ons het allergrootste voordeel. We kunnen meteen de klantgegevens zien, van de laatste APK en bandenwissel tot aan het meest recente werkplaatsbezoek. We hebben soms een dialect barrière waardoor ik de klant niet altijd versta en dan heb ik meteen alle klantgegevens bij de hand, dat is voor mij ideaal. Ik druk op de knop en ik heb direct een terugbelverzoek verzonden. Dit is voor ons de grootste winst die we hebben behaald met de nieuwe telefonie oplossing.”

Dankzij het nieuwe telefoniesysteem hebben de medewerkers bij Auto Winters de mogelijkheid om van de hele dag de gespreksgeschiedenis terug te kijken. “We kunnen nu zien wie er gebeld heeft, waardoor je makkelijk terug kunt bellen. Het lijkt vanzelfsprekend maar het was er voorheen bij ons niet.

Ze kunnen nu ook rapportages met belgeschiedenis uitdraaien. Zo krijgt het bedrijf beter inzicht in het aantal telefoontjes. “We hebben al een aantal rapportages uitgedraaid en er percentages aan gehangen, zo kunnen we controleren of alles nog goed in verhouding is. In de rapportages kun je zien hoeveel belverkeer er is en hoeveel hiervan terecht komt bij de receptioniste.

Het vernieuwde systeem in combinatie met de koppeling en mogelijkheid om terug te bellen komt ook de klantvriendelijkheid ten goede. “Onze klanten reageren verrast dat ze persoonlijk aangesproken worden. Ze waarderen het en raken er stiekem snel aan gewend. Voor ons is dit een voordeel aan het nieuwe systeem.

Servicedesk zit er bovenop

Onze Project Engineer Rick Weijenberg heeft de installatie en training verzorgd en stond daarvoor twee dagen klaar voor Auto Winters. “Rick heeft dat super gedaan. In die twee dagen was hij er echt voor ons en hij werd niet afgeleid door andere zaken.”

Alle vragen die er na de training vanuit de werknemers kwamen heeft Bart gebundeld en waar mogelijk zelf opgelost. De vragen die hij niet kon beantwoorden heeft hij doorgezet daar Panas/Destiny. “De vragen werden goed en snel beantwoord. Jullie servicedesk zit er echt bovenop en pakt het meteen op.”

Ideale koppeling

Bij Auto Winters zijn ze erg tevreden met hun nieuwe oplossing. “Het is super en het werkt top. Ik denk dat het voor veel automotive bedrijven een uitkomst is om die koppeling te gebruiken. Dankzij de koppeling werken we efficiënter en dat scheelt ons erg veel tijd. Het is echt ideaal“, vertelt Bart.

Het is best een grote stap om over te gaan op een totaal ander telefoniesysteem, maar als je een oplossing vindt die echt bij je bedrijf past dan is de keuze zo gemaakt. “Van het begin tot eind had ik een goed gevoel bij de oplossing en Panas/Destiny. Ik heb Monique gevraagd om een voorstel en kreeg het meteen. Het is gewoon van A tot Z goed geweest. Er is geen enkel moment geweest dat ik dacht: dit is het niet. In de samenwerking met Panas/Destiny merk je dat er aandacht en tijd voor je wordt genomen. Wij zijn hier zeer tevreden over. Daarom geven wij Panas een welverdiende 9!”

Benieuwd naar onze koppelingen?

Een goede telefonie-koppeling heeft Auto Winters geholpen efficiënter en klantvriendelijker te werken. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor autobedrijven.


Auto Winters
Klantcase: Auto Winters

Klantvriendelijker werken dankzij een koppeling met WinCar

Auto Winters maakte al jaren gebruik van ISDN-netlijnen, maar toen die gingen stoppen moest het bedrijf op zoek naar een alternatief. Ze kozen voor een VoIP-telefoniesysteem en wilden ook meteen een aantal nieuwe functies meenemen in de telefonie-oplossing.

Auto Winters is een echt familiebedrijf. Marcel Winters is in 1996 zelfstandig gestart als Mitsubishi dealer in Valkenswaard. Vier jaar later heeft hij ook een vestiging in Weert geopend. Inmiddels zijn ze gegroeid naar drie dealerschappen.

Bart Winters, de zoon van Marcel, deelt dezelfde passie als zijn vader. Op jonge leeftijd is hij onderaan de ladder begonnen, inmiddels werkt Bart mee in het management van het bedrijf en over een tijdje neemt hij het stokje van zijn vader over. We maken het verschil door de service en klantvriendelijkheid die we bieden. We zijn relatief klein, iedereen werkt er al een lange tijd en heeft hart voor ons bedrijf. Het speelt denk ik ook mee dat wij, mijn vader, mijn broertje en ikzelf, ons gezicht laten zien. We staan dagelijks in contact met de klanten omdat we als ondernemers zelf ook in het bedrijf meewerken,” vertelt Bart over Auto Winters.

Overstap naar nieuwe functies

Toen KPN aankondigde dat ze gingen stoppen met de ISDNlijnen, is Monique Kuipers, onze adviseur in Automotive, actief bedrijven gaan benaderen om ze hierop te wijzen. Zo kwam Panas/Destiny eigenlijk eerst bij Auto Winters terecht. Na het eerste contact liet Bart Winters weten dat hij zelf zou reageren als hij zo ver was om de overstap te maken. “Toen ik er eenmaal mee aan de gang ging is het snel gegaan. Wel dankzij Monique, zij heeft hierin wel het verschil gemaakt. Ik bel niet zomaar iemand op, je moet wel een eerste goede indruk maken,” vertelt Bart. “Er was een bepaalde urgentie. Je wilt niet teveel kosten maken als bedrijf, dus zo lang iets werkt, dan werkt het. En zo lang je daar op kunt besparen doe je dat. Op een gegeven moment moesten we om, dus toen zat er wel druk achter. En als we dan toch naar internetbellen moesten, dan wilden we wel meteen alle nieuwe functies erbij.

Klantvriendelijker werken

Bart was al op de hoogte van de mogelijkheid van de telefonie-integratie met het DMS-pakket WinCar. Eerder dat jaar werd de integratie vanuit Reynolds and Reynolds aan hem voorgesteld. De koppeling met WinCar is voor ons het allergrootste voordeel. We kunnen meteen de klantgegevens zien, van de laatste APK en bandenwissel tot aan het meest recente werkplaatsbezoek. We hebben soms een dialect barrière waardoor ik de klant niet altijd versta en dan heb ik meteen alle klantgegevens bij de hand, dat is voor mij ideaal. Ik druk op de knop en ik heb direct een terugbelverzoek verzonden. Dit is voor ons de grootste winst die we hebben behaald met de nieuwe telefonie oplossing.”

Dankzij het nieuwe telefoniesysteem hebben de medewerkers bij Auto Winters de mogelijkheid om van de hele dag de gespreksgeschiedenis terug te kijken. “We kunnen nu zien wie er gebeld heeft, waardoor je makkelijk terug kunt bellen. Het lijkt vanzelfsprekend maar het was er voorheen bij ons niet.

Ze kunnen nu ook rapportages met belgeschiedenis uitdraaien. Zo krijgt het bedrijf beter inzicht in het aantal telefoontjes. “We hebben al een aantal rapportages uitgedraaid en er percentages aan gehangen, zo kunnen we controleren of alles nog goed in verhouding is. In de rapportages kun je zien hoeveel belverkeer er is en hoeveel hiervan terecht komt bij de receptioniste.

Het vernieuwde systeem in combinatie met de koppeling en mogelijkheid om terug te bellen komt ook de klantvriendelijkheid ten goede. “Onze klanten reageren verrast dat ze persoonlijk aangesproken worden. Ze waarderen het en raken er stiekem snel aan gewend. Voor ons is dit een voordeel aan het nieuwe systeem.

Servicedesk zit er bovenop

Onze Project Engineer Rick Weijenberg heeft de installatie en training verzorgd en stond daarvoor twee dagen klaar voor Auto Winters. “Rick heeft dat super gedaan. In die twee dagen was hij er echt voor ons en hij werd niet afgeleid door andere zaken.”

Alle vragen die er na de training vanuit de werknemers kwamen heeft Bart gebundeld en waar mogelijk zelf opgelost. De vragen die hij niet kon beantwoorden heeft hij doorgezet daar Panas/Destiny. “De vragen werden goed en snel beantwoord. Jullie servicedesk zit er echt bovenop en pakt het meteen op.”

Ideale koppeling

Bij Auto Winters zijn ze erg tevreden met hun nieuwe oplossing. “Het is super en het werkt top. Ik denk dat het voor veel automotive bedrijven een uitkomst is om die koppeling te gebruiken. Dankzij de koppeling werken we efficiënter en dat scheelt ons erg veel tijd. Het is echt ideaal“, vertelt Bart.

Het is best een grote stap om over te gaan op een totaal ander telefoniesysteem, maar als je een oplossing vindt die echt bij je bedrijf past dan is de keuze zo gemaakt. “Van het begin tot eind had ik een goed gevoel bij de oplossing en Panas/Destiny. Ik heb Monique gevraagd om een voorstel en kreeg het meteen. Het is gewoon van A tot Z goed geweest. Er is geen enkel moment geweest dat ik dacht: dit is het niet. In de samenwerking met Panas/Destiny merk je dat er aandacht en tijd voor je wordt genomen. Wij zijn hier zeer tevreden over. Daarom geven wij Panas een welverdiende 9!”

Benieuwd naar onze koppelingen?

Een goede telefonie-koppeling heeft Auto Winters geholpen efficiënter en klantvriendelijker te werken. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor autobedrijven.

Biemans logo

Biemans Makelaardij & Assurantiën

Heuvel 4
4901 Oosterhout

www.biemansmakelaardij.nl

“De klantvriendelijkheid schiet omhoog. Je weet direct wie er belt en je hoeft niet meer naar huisnummers en postcodes te vragen. Een groot voordeel.”

– Cris van der Waarden