Klantcase: Autodemontagebedrijf Snuverink

Klantvriendelijker en altijd up-to-date dankzij een telefonie-koppeling

Als bedrijf wil je klanten de beste ervaring geven. Dat kun je doen door alle namen en telefoonnummers van je klanten uit je hoofd te leren, maar het kan makkelijker met door het juiste CRM-systeem te koppelen aan je telefonie. Snuverink koos voor een VoIP-oplossing in combinatie met het CRM-pakket Automate. Hiermee kunnen zij elke klant persoonlijk te woord staan en hebben ze alle gegevens direct bij de hand.

Snuverink is vanaf 1990 een gespecialiseerde sloperij voor de merken Peugeot, Citroën, Renault. In hun jubileum jaar in 2019 kwamen daar Dacia, DS, Fiat Professional en Opel bij. Behalve de sloop kun je ook bij Snuverink terecht voor het uitlezen van je auto, onderhoud en APK van alle merken. Wanneer je zelf onderdelen gekocht hebt kun je ook bij Snuverink terecht voor montage van de onderdelen. Daarnaast werken ze op een duurzame manier en kan elk auto-onderdeel hergebruikt worden. Sinds augustus 2015 is Snuverink een “Perfect Green – No Risk Parts” bedrijf. Dit houdt in dat Snuverink auto-onderdelen van hoge kwaliteit garandeert, dat je goedkoper uit bent én dat je een steentje bijdraagt aan een beter milieu.

Snuverink_ logo

Autodemontagebedrijf Snuverink

Kamerlingh Onnesstraat 15
7271 AZ Borculo

www.autosnuverink.nl


“Het systeem werkt erg gebruiksvriendelijk. We hebben alle gegevens bij de hand voor een gesprek dus we zijn altijd goed voorbereid.”

– Johan Snuverink

Welkome uitbreiding

In het voorjaar van 2018 kwam er voor Snuverink een nieuwe mogelijk op de markt: ze konden hun telefonie namelijk koppelen met Automate. Daar had Johan Snuverink, directeur van Snuverink, wel oren naar. “Wij gebruikten Automate al om onze klantgegevens in op te slaan. Dus deze telefonie-integratie was een welkome uitbreiding. Tijdens de ledenvergadering van Stiba heb ik toen de integratie in de praktijk mogen zien. Dankzij de integratie kan ik direct een klantnaam zien wanneer er iemand belt. Ik weet dus altijd wie er belt en heb binnen no-time alle gegevens van die klant bij de hand.”

Persoonlijke training op locatie

Zodra de telefonieoplossing en de CRM-integratie geïnstalleerd zijn volgt een training op locatie. “We kregen een uitgebreide en persoonlijke training bij ons op locatie. Alle  mogelijkheden van de telefonie werden duidelijk uitgelegd en we leerden het systeem op de best mogelijke manier te gebruiken,” vertelt Johan.

Deze training wordt verzorgd door één van onze medewerkers en je krijgt hier altijd uitgebreid trainingsmateriaal bij. Zo heb je zelf iets achter de hand waar je op kunt terugvallen als je iets niet meer helemaal weet. Het is ook handig voor nieuwe medewerkers: zij kunnen direct vooruit met een trainingsboekje waar alles in uitgelegd staat.

Altijd up-to-date

Inmiddels werken de medewerkers van Snuverink alweer een tijdje met het nieuwe systeem en dat bevalt goed. “Het systeem werkt erg gebruiksvriendelijk. We hebben alle gegevens bij de hand voor een gesprek dus we zijn altijd goed voorbereid. Dat is een hele verbetering voor de klantvriendelijkheid,” vertelt Johan.

Dankzij de juiste telefonie in combinatie met Automate kunnen de medewerkers van het bedrijf tijdens een telefoongesprek ook eenvoudig nieuwe informatie vastleggen. Deze informatie staat dan meteen onder de juiste klant en heb je de volgende keer snel weer bij de hand. Het systeem maakt het ook mogelijk om met één druk op de knop direct vanuit het relatiescherm contact op te nemen met klanten. “Dit helpt ons sneller en efficiënter te werken. Het werkt gewoon fijn wanneer je informatie altijd up-to-date is. We zijn zeer tevreden over de samenwerking met Destiny en de implementatie is goed verlopen.”

Benieuwd naar onze koppelingen?

Een goede telefonie-koppeling heeft Snuverink geholpen efficiënter en klantvriendelijker te werken. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor autobedrijven.

Klantcase: Autodemontagebedrijf Snuverink

Klantvriendelijker en altijd up-to-date dankzij een telefonie-koppeling

Als bedrijf wil je klanten de beste ervaring geven. Dat kun je doen door alle namen en telefoonnummers van je klanten uit je hoofd te leren, maar het kan makkelijker met door het juiste CRM-systeem te koppelen aan je telefonie. Snuverink koos voor een VoIP-oplossing in combinatie met het CRM-pakket Automate. Hiermee kunnen zij elke klant persoonlijk te woord staan en hebben ze alle gegevens direct bij de hand.

Snuverink is vanaf 1990 een gespecialiseerde sloperij voor de merken Peugeot, Citroën, Renault. In hun jubileum jaar in 2019 kwamen daar Dacia, DS, Fiat Professional en Opel bij. Behalve de sloop kun je ook bij Snuverink terecht voor het uitlezen van je auto, onderhoud en APK van alle merken. Wanneer je zelf onderdelen gekocht hebt kun je ook bij Snuverink terecht voor montage van de onderdelen. Daarnaast werken ze op een duurzame manier en kan elk auto-onderdeel hergebruikt worden. Sinds augustus 2015 is Snuverink een “Perfect Green – No Risk Parts” bedrijf. Dit houdt in dat Snuverink auto-onderdelen van hoge kwaliteit garandeert, dat je goedkoper uit bent én dat je een steentje bijdraagt aan een beter milieu.

Welkome uitbreiding

In het voorjaar van 2018 kwam er voor Snuverink een nieuwe mogelijk op de markt: ze konden hun telefonie namelijk koppelen met Automate. Daar had Johan Snuverink, directeur van Snuverink, wel oren naar. “Wij gebruikten Automate al om onze klantgegevens in op te slaan. Dus deze telefonie-integratie was een welkome uitbreiding. Tijdens de ledenvergadering van Stiba heb ik toen de integratie in de praktijk mogen zien. Dankzij de integratie kan ik direct een klantnaam zien wanneer er iemand belt. Ik weet dus altijd wie er belt en heb binnen no-time alle gegevens van die klant bij de hand.”

Persoonlijke training op locatie

Zodra de telefonieoplossing en de CRM-integratie geïnstalleerd zijn volgt een training op locatie. “We kregen een uitgebreide en persoonlijke training bij ons op locatie. Alle  mogelijkheden van de telefonie werden duidelijk uitgelegd en we leerden het systeem op de best mogelijke manier te gebruiken,” vertelt Johan.

Deze training wordt verzorgd door één van onze medewerkers en je krijgt hier altijd uitgebreid trainingsmateriaal bij. Zo heb je zelf iets achter de hand waar je op kunt terugvallen als je iets niet meer helemaal weet. Het is ook handig voor nieuwe medewerkers: zij kunnen direct vooruit met een trainingsboekje waar alles in uitgelegd staat.

Altijd up-to-date

Inmiddels werken de medewerkers van Snuverink alweer een tijdje met het nieuwe systeem en dat bevalt goed. “Het systeem werkt erg gebruiksvriendelijk. We hebben alle gegevens bij de hand voor een gesprek dus we zijn altijd goed voorbereid. Dat is een hele verbetering voor de klantvriendelijkheid,” vertelt Johan.

Dankzij de juiste telefonie in combinatie met Automate kunnen de medewerkers van het bedrijf tijdens een telefoongesprek ook eenvoudig nieuwe informatie vastleggen. Deze informatie staat dan meteen onder de juiste klant en heb je de volgende keer snel weer bij de hand. Het systeem maakt het ook mogelijk om met één druk op de knop direct vanuit het relatiescherm contact op te nemen met klanten. “Dit helpt ons sneller en efficiënter te werken. Het werkt gewoon fijn wanneer je informatie altijd up-to-date is. We zijn zeer tevreden over de samenwerking met Destiny en de implementatie is goed verlopen.”

Benieuwd naar onze koppelingen?

Een goede telefonie-koppeling heeft Snuverink geholpen efficiënter en klantvriendelijker te werken. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor autobedrijven.

Snuverink_ logo

Autodemontagebedrijf Snuverink

Kamerlingh Onnesstraat 15
7271 AZ Borculo

www.autosnuverink.nl

“Het systeem werkt erg gebruiksvriendelijk. We hebben alle gegevens bij de hand voor een gesprek dus we zijn altijd goed voorbereid. ”

– Johan Snuverink