Klantcase: Connect Assuradeuren

“Dankzij de telefoniekoppeling met ANVA kunnen we nog sneller schakelen” 

Als bedrijf wil je dat je internetverbinding en telefonie meegroeien met je bedrijf. Connect Assuradeuren was de afgelopen jaren ook gegroeid en zij waren op zoek naar een oplossing die beter bij hun huidige bedrijfsgrootte paste. Ook wilden zij een snellere internetverbinding. Een echte ondernemer is daarnaast altijd op zoek naar een goedkopere oplossing die hetzelfde of zelfs beter werkt dan je huidige oplossing. Zo kwam het bedrijf bij Destiny terecht.  

Connect Assuradeuren is een serviceprovider voor verzekeringen en werkt samen met 21 assurantiekantoren met in totaal 175 medewerkers. Heis een volmacht bedrijf met volmachten van 10 gerenommeerde verzekeraars. Als gevolmachtigd agent neemt Connect de taken van de volmachtgevers op het gebied van acceptatie en schade over.  

Naast de producten van de verzekeraars voeren zij ook verzekeringen onder eigen naam met eigen voorwaarden en tarieven. Connect is een schakel tussen de assurantietussenpersoon en de tien verzekeraars en zorgt ervoor dat de aangesloten tussenpersonen eenvoudig verzekeringen kunnen vergelijken, aanvragen, administreren en beheren. Door korte lijnen kan Connect snel en persoonlijk risico’s accepteren en schades afwikkelen.  

CRM-integratie met meerwaarde

Via De Bruin Verzekeringen in Uden zijn wij eigenlijk eerst bij Connect Assuradeuren terecht gekomen. De Bruin Verzekeringen was op zoek naar een goede telecomoplossing en toen we daar op locatie kwamen bleek dat zij actief zijn in een netwerk van bedrijven dat hun backoffice werkzaamheden laat uitvoeren door Connect Assuradeuren.  

“En toen kwamen ze bij ons aan de deur,” vertelt Cees Bennis, directeur van Connect Assuradeuren. “Wij hadden op dat moment op korte termijn behoefte aan meer internetsnelheid. We wilden ook een nieuw centraal contract met betere tarieven. Ons vorige telefoniesysteem was niet erg gebruiksvriendelijk en was nog duur ook. Samen met Destiny hebben we toen gekeken wat voor ons echt meerwaarde zou bieden. Dat bleek een integratie met een CRM-systeem met ons nieuwe telefoniesysteem te zijn.” 

Kortere lijnen en direct klantgegevens in beeld

Tijdens de implementatie van de telefonie werd al het oude vervangen door een nieuw systeem, zonder onderbreking van het dataverkeer. “Dankzij de nieuwe telefonie hebben we nog kortere lijnen met de andere assurantiekantoren. We kunnen snel schakelen en makkelijk zien wie er beschikbaar is en wie niet. De oplossing kost ons ook nog eens minder geld,” vertelt Cees. 

De telefonieoplossing werd vervolgens gekoppeld aan een CRM-systeem. “Door de telefonieintegratie kunnen we direct vanuit het pakket te bellen. Maar wat nog mooier is, is dat we direct de klantgegevens in beeld krijgen bij inkomende gesprekken. Hierdoor kunnen we de klant bij naam aanspreken en hebben we direct de meest recente klantgegevens bij de hand. De klant hoeft ons dus nooit meer een postcode of naam te geven. Het gesprek wordt hierdoor persoonlijker en we kunnen problemen sneller oplossen.” 

Dankzij het nieuwe telefoniesysteem kunnen er gespreksgegevens vastgelegd worden die de medewerkers later altijd weer kunnen inzienHet systeem maakt het zelfs mogelijk om gesprekken op te nemen en vervolgens aan het juiste dossier te koppelen. 

Functionaliteiten toevoegen

Het voordeel van cloud oplossingen is dat nieuwe functionaliteiten snel toegevoegd kunnen worden. Zo heeft Connect er onlangs al een nieuwe rapportagetool bij genomen. “Met deze tool krijgen we op managementniveau inzicht in al het belverkeer dat binnenkomt en uitgaat. Maar we kunnen ook zien waar de werkbelasting van de telefoon genereert ligt en wat de piekmomenten zijn. Hier kunnen wij vervolgens onze bezetting op aanpassen waardoor de bereikbaarheid zowel op drukke als op rustige momenten altijd goed is. 

Business partner die je vooruit helpt

Wij hopen met onze oplossingen altijd dat de bedrijfsprocessen geoptimaliseerd worden en dat de operationele kosten zo laag mogelijk blijven. Het samen uitwerken en onderzoeken van deze oplossingen is hier een belangrijke factor bij. “De samenwerking met Destiny verliep bijzonder prettig. Ook in de samenwerking onderling geldt dat er korte lijnen zijn waardoor vragen en problemen snel en persoonlijk opgelost worden. Dat is een heel prettige manier van werken. Daarnaast denkt Destiny actief mee na over nog betere oplossingen waardoor wij in staat zijn om onze klanten nog beter te bedienen. Kortom, Destiny is voor ons een echte partner in business die ons verder vooruit helpt. 

Benieuwd naar onze koppelingen?

Een goede telefonie-koppelingen in combinatie met het juiste CRM-pakket heeft Connect Assuradeuren geholpen goedkoper en efficiënter te werken. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners. 

connect-assuradeuren-logo

Connect Assuradeuren

www.connect-assuradeuren.nl