Klantcase: Der Kinderen Verzekeringen

“Geen uitval, geen storingen: het is een heel stabiel systeem”

Niet bereikbaar zijn na een zware storm: de grootste angst van iedere verzekeraar. Toen het Der Kinderen Verzekeringen in 2016 gebeurde wisten ze meteen dat dat de eerste en de laatste keer zou zijn.

Der Kinderen Verzekeringen vertrouwde altijd op ISDN-lijnen… tot die niet meer betrouwbaar waren. Toen KPN aankondigde te stoppen met ISDN was dit nog een reden voor het bedrijf om eens rond te gaan kijken naar een toekomstbestendig alternatief. Ze kwamen terecht bij Panas (nu Destiny) en migreerden naar de cloud, aangevuld met een integratie van de software van ANVA. “Wij hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze processen nog wat te verbeteren met gebruik van gespreksopnames en de statistiekentool van Panas/Destiny”, vertelt Roel der Kinderen, oprichter en eigenaar.

Der Kinderen Verzekeringen, gevestigd in Hulsberg, is een familiebedrijf dat al meer dan een halve eeuw geleden werd opgericht door de vader van Roel der Kinderen. Het begon als klassiek verzekeringskantoor, met de fiets rondbrengen van polissen. Op een gegeven moment kwam Roels broer in dienst en namen ze hun eerste medewerker aan. Het bedrijf begon te groeien en de laatste 15 jaar zit Roel zelf in het bedrijf.


Der Kinderen Verzekeringen

Aalbekerweg 16
6336 AD Hulsberg

www.derkinderen.com

“Wij hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze processen nog wat te verbeteren met gebruik van gespreksopnames en de statistiekentool van Panas/Destiny.”

– Roel der Kinderen

Der Kinderen Verzekeringen heeft twee bedrijven: het assurantiebemiddelingsbedrijf en het volmacht bedrijf Der Kinderen Assuradeuren. Het is een midden-groot huisvolmacht bedrijf zonder aangesloten kantoren. Ze zijn niet gebonden aan enige verzekeringsmaatschappij of financiële instelling en geven daarom onafhankelijk advies. Zo adviseren en bemiddelen ze over verzekeringen, hypotheken, financieringen, pensioenen, employee benefits en financial planning. Der Kinderen richt zich op de Zuid-Limburgse markt. Die geografische afbakening is een bewuste keuze omdat ze het belangrijk vinden om de klanten persoonlijk te ontmoeten. “Door persoonlijk contact wordt niet alleen ons werk aangenamer, maar ook onze dienstverlening beter”, vertelt Roel. “We groeien op een gezonde autonome manier. We hoeven weinig reclame te maken want door mond-op-mond reclame groeit ons klantenbestand.”

De oude situatie van Der Kinderen Verzekeringen

Der Kinderen maakte – zoals eerder gezegd – eerder altijd gebruik van ISDN-netlijnen, in combinatie met een Swyx-server op locatie. Hun uitdaging? Ten alle tijde bereikbaar zijn. Dat Panas/Destiny een integratie heeft met CRM-systeem ANVA, was een fijne bijkomstigheid. Wel was het bedrijf wat huiverig tegenover de cloud. “In mijn ogen is een ISDN-lijn vaster dan een internetlijn. We hebben daarom lang gezegd dat we inkomend verkeer altijd via een ISDN-lijn willen hebben, want dat is voor 99,9% stabiel.”

Innovatie staat bij Der Kinderen hoog in het vaandel en ze ontwikkelden zelf al een integratie met ANVA. Geen live integratie zoals ze nu kennen, maar een import en export van klantgegevens. Belde een klant? Dan werd in een beknopt ballonnetje wat informatie getoond – een voorloper van de ANVA-integratie.

Na sluitingstijd was Der Kinderen Verzekeringen bereikbaar via aparte nummers. Een goede oplossing binnen Swyx waarbij er zelf heel makkelijk een stroomschema gemaakt kon worden. Der Kinderen heeft zich daar goed in verdiept en het uiteindelijk voor elkaar gekregen om op het alarmnummer een polis herkensysteem te bouwen waarbij iemand zijn polisnummer kan ingeven. Vervolgens kunnen de klanten een keuze maken in het keuzemenu of ze bijvoorbeeld rechtstreeks de verzekeraar willen spreken of toch eerst een medewerker van Der Kinderen. Der Kinderen laat de klanten die bellen het polisnummer invoeren en koppelen die direct aan de juiste verzekeraar. Zo weet het systeem bij welke verzekeraar de klant moet zijn.

Dit was een prima werkende oplossing, tot die storm van 23 juni 2016. “Dat was voor ons een zwarte dag. We waren niet bereikbaar, mensen hadden noodgevallen en probeerden ons te bellen. Maar ook wij hadden last van de stroomstoring en onze Swyx-server viel uit, waardoor ons alarmnummer niet bereikbaar was.”

Der-Kinderen-Verzekeringen

De redder in nood

Gelukkig was daar de redder in nood: in de vorm van Fehed Asee. “Toen ik hem sprak bleek Panas/Destiny ook met Swyx te werken en daarnaast was er een koppeling met ANVA, wat een mooie bijkomstigheid was.”

Roel ging aan tafel met Fehed. “Natuurlijk hebben we eerst besproken wat er 23 juni gebeurde, want bereikbaarheid op het moment dat het misgaat is voor ons essentieel. Je moet altijd bereikbaar zijn en samen spraken we dit goed door en kwamen we met een technische oplossing.” Om Der Kinderen ten alle tijden goed bereikbaar te laten zijn werd een CRM-integratie met ANVA opgezet. ANVA is een totaalleverancier op het gebied van software en ondersteuning voor de gehele verzekeringsmarkt. De integratie tussen VoIP-telefonie en ANVA maakt het werken nog efficiënter, processen worden verbeterd en het belangrijkste: Der Kinderen is nu altijd bereikbaar voor klanten.

Soepele migratie en betrouwbaar systeem

De migratie verliep vlekkeloos. “Er werd goed geluisterd naar onze wensen en wat wij belangrijk vonden. Alles werd dezelfde dag opgelost. Het was natuurlijk wel fijn dat we al gebruik maakten van Swyx, maar omdat we nu ook de integratie met ANVA hebben, is een nieuwe skin geïntroduceerd. We draaien nu twee jaar en het gaat voorspoedig. Geen uitval, storingen. Het is een heel stabiel systeem.”

Waar Roel eerst nog wat huiverig was tegenover de cloud, ziet hij nu ook de voordelen. “Het maakt nu niet meer uit of de stoom uitvalt, want we zijn overgestapt naar de Swyx cloud en er is een routering naar mobiel of laptop.” Hij was wel wat terughoudend. “Je wilt je eigen apparatuur in huis hebben, maar dat is eigenlijk wat achterhaald en na gesprekken met Fehed over hoe goed alles beveiligd is kregen we het vertrouwen om over te stappen naar de cloud.”

Weer of geen weer: bereikbaar zijn ze altijd

De buitendienst maakt gebruik van de Swyx app. “Het is heel handig om klanten vanuit thuis te kunnen bellen met je eigen mobiele telefoon terwijl toch het zakelijke nummer wordt gepresenteerd. Onze klanten zien dus niet direct waar onze mensen aan het werk zijn. Nog een pluspunt van de Swyx app is dat de contactpersonen zoals deze in het zakelijke telefoniesysteem staan ook direct in de mobiele telefoon zitten. Dat scheelt een hoop zoekwerk en maakt het locatie onafhankelijke werken nog eenvoudiger.

Roel sluit af: “We zijn heel blij dat wij er nu van op aan kunnen dat wij altijd bereikbaar zijn voor de klanten. Als een klant in een noodsituatie verkeert bijvoorbeeld door een zware aanrijding, een huis dat in brand staat of bij grote waterschade dan willen ze persoonlijk iemand spreken en geen antwoordapparaat aan de lijn krijgen en dat er pas de dag erna of na het weekend iemand terugbelt.”

Ook zo’n gave koppeling?

Der Kinderen Verzekeringen is niet het enige kantoor dat beter bereikbaar is dankzij goede communicatie-oplossingen. Lees hier meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners.

Klantcase: Der Kinderen Verzekeringen

“Geen uitval, geen storingen: het is een heel stabiel systeem”

Niet bereikbaar zijn na een zware storm: de grootste angst van iedere verzekeraar. Toen het Der Kinderen Verzekeringen in 2016 gebeurde wisten ze meteen dat dat de eerste en de laatste keer zou zijn.

Der Kinderen Verzekeringen vertrouwde altijd op ISDN-lijnen… tot die niet meer betrouwbaar waren. Toen KPN aankondigde te stoppen met ISDN was dit nog een reden voor het bedrijf om eens rond te gaan kijken naar een toekomstbestendig alternatief. Ze kwamen terecht bij Panas (nu Destiny) en migreerden naar de cloud, aangevuld met een integratie van de software van ANVA. “Wij hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze processen nog wat te verbeteren met gebruik van gespreksopnames en de statistiekentool van Panas/Destiny”, vertelt Roel der Kinderen, oprichter en eigenaar.

Der Kinderen Verzekeringen, gevestigd in Hulsberg, is een familiebedrijf dat al meer dan een halve eeuw geleden werd opgericht door de vader van Roel der Kinderen. Het begon als klassiek verzekeringskantoor, met de fiets rondbrengen van polissen. Op een gegeven moment kwam Roels broer in dienst en namen ze hun eerste medewerker aan. Het bedrijf begon te groeien en de laatste 15 jaar zit Roel zelf in het bedrijf.


Der Kinderen Verzekeringen

Aalbekerweg 16
6336 AD Hulsberg

www.derkinderen.com

“Wij hebben gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze processen nog wat te verbeteren met gebruik van gespreksopnames en de statistiekentool van Panas/Destiny.”

– Roel der Kinderen

Der Kinderen Verzekeringen heeft twee bedrijven: het assurantiebemiddelingsbedrijf en het volmacht bedrijf Der Kinderen Assuradeuren. Het is een midden-groot huisvolmacht bedrijf zonder aangesloten kantoren. Ze zijn niet gebonden aan enige verzekeringsmaatschappij of financiële instelling en geven daarom onafhankelijk advies. Zo adviseren en bemiddelen ze over verzekeringen, hypotheken, financieringen, pensioenen, employee benefits en financial planning. Der Kinderen richt zich op de Zuid-Limburgse markt. Die geografische afbakening is een bewuste keuze omdat ze het belangrijk vinden om de klanten persoonlijk te ontmoeten. “Door persoonlijk contact wordt niet alleen ons werk aangenamer, maar ook onze dienstverlening beter”, vertelt Roel. “We groeien op een gezonde autonome manier. We hoeven weinig reclame te maken want door mond-op-mond reclame groeit ons klantenbestand.”

De oude situatie van Der Kinderen Verzekeringen

Der Kinderen maakte – zoals eerder gezegd – eerder altijd gebruik van ISDN-netlijnen, in combinatie met een Swyx-server op locatie. Hun uitdaging? Ten alle tijde bereikbaar zijn. Dat Panas/Destiny een integratie heeft met CRM-systeem ANVA, was een fijne bijkomstigheid. Wel was het bedrijf wat huiverig tegenover de cloud. “In mijn ogen is een ISDN-lijn vaster dan een internetlijn. We hebben daarom lang gezegd dat we inkomend verkeer altijd via een ISDN-lijn willen hebben, want dat is voor 99,9% stabiel.

Innovatie staat bij Der Kinderen hoog in het vaandel en ze ontwikkelden zelf al een integratie met ANVA. Geen live integratie zoals ze nu kennen, maar een import en export van klantgegevens. Belde een klant? Dan werd in een beknopt ballonnetje wat informatie getoond – een voorloper van de ANVA-integratie.

Na sluitingstijd was Der Kinderen Verzekeringen bereikbaar via aparte nummers. Een goede oplossing binnen Swyx waarbij er zelf heel makkelijk een stroomschema gemaakt kon worden. Der Kinderen heeft zich daar goed in verdiept en het uiteindelijk voor elkaar gekregen om op het alarmnummer een polis herkensysteem te bouwen waarbij iemand zijn polisnummer kan ingeven. Vervolgens kunnen de klanten een keuze maken in het keuzemenu of ze bijvoorbeeld rechtstreeks de verzekeraar willen spreken of toch eerst een medewerker van Der Kinderen. Der Kinderen laat de klanten die bellen het polisnummer invoeren en koppelen die direct aan de juiste verzekeraar. Zo weet het systeem bij welke verzekeraar de klant moet zijn.

Dit was een prima werkende oplossing, tot die storm van 23 juni 2016. “Dat was voor ons een zwarte dag. We waren niet bereikbaar, mensen hadden noodgevallen en probeerden ons te bellen. Maar ook wij hadden last van de stroomstoring en onze Swyx-server viel uit, waardoor ons alarmnummer niet bereikbaar was.”

Der-Kinderen-Verzekeringen

De redder in nood

Gelukkig was daar de redder in nood: in de vorm van Fehed Asee. “Toen ik hem sprak bleek Panas/Destiny ook met Swyx te werken en daarnaast was er een koppeling met ANVA, wat een mooie bijkomstigheid was.”

Roel ging aan tafel met Fehed. “Natuurlijk hebben we eerst besproken wat er 23 juni gebeurde, want bereikbaarheid op het moment dat het misgaat is voor ons essentieel. Je moet altijd bereikbaar zijn en samen spraken we dit goed door en kwamen we met een technische oplossing.” Om Der Kinderen ten alle tijden goed bereikbaar te laten zijn werd een CRM-integratie met ANVA opgezet. ANVA is een totaalleverancier op het gebied van software en ondersteuning voor de gehele verzekeringsmarkt. De integratie tussen VoIP-telefonie en ANVA maakt het werken nog efficiënter, processen worden verbeterd en het belangrijkste: Der Kinderen is nu altijd bereikbaar voor klanten.

Soepele migratie en betrouwbaar systeem

De migratie verliep vlekkeloos. “Er werd goed geluisterd naar onze wensen en wat wij belangrijk vonden. Alles werd dezelfde dag opgelost. Het was natuurlijk wel fijn dat we al gebruik maakten van Swyx, maar omdat we nu ook de integratie met ANVA hebben, is een nieuwe skin geïntroduceerd. We draaien nu twee jaar en het gaat voorspoedig. Geen uitval, storingen. Het is een heel stabiel systeem.”

Waar Roel eerst nog wat huiverig was tegenover de cloud, ziet hij nu ook de voordelen. “Het maakt nu niet meer uit of de stoom uitvalt, want we zijn overgestapt naar de Swyx cloud en er is een routering naar mobiel of laptop.” Hij was wel wat terughoudend. “Je wilt je eigen apparatuur in huis hebben, maar dat is eigenlijk wat achterhaald en na gesprekken met Fehed over hoe goed alles beveiligd is kregen we het vertrouwen om over te stappen naar de cloud.”

Weer of geen weer: bereikbaar zijn ze altijd

De buitendienst maakt gebruik van de Swyx app. “Het is heel handig om klanten vanuit thuis te kunnen bellen met je eigen mobiele telefoon terwijl toch het zakelijke nummer wordt gepresenteerd. Onze klanten zien dus niet direct waar onze mensen aan het werk zijn. Nog een pluspunt van de Swyx app is dat de contactpersonen zoals deze in het zakelijke telefoniesysteem staan ook direct in de mobiele telefoon zitten. Dat scheelt een hoop zoekwerk en maakt het locatie onafhankelijke werken nog eenvoudiger.

Roel sluit af: “We zijn heel blij dat wij er nu van op aan kunnen dat wij altijd bereikbaar zijn voor de klanten. Als een klant in een noodsituatie verkeert bijvoorbeeld door een zware aanrijding, een huis dat in brand staat of bij grote waterschade dan willen ze persoonlijk iemand spreken en geen antwoordapparaat aan de lijn krijgen en dat er pas de dag erna of na het weekend iemand terugbelt.”

Ook zo’n gave koppeling?

Der Kinderen Verzekeringen is niet het enige kantoor dat beter bereikbaar is dankzij goede communicatie-oplossingen. Lees hier meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners.