Klantcase: Feenstra Adviesgroep

“Onze klanten zijn positief verrast en onze medewerkers gemotiveerder”

De techniek ontwikkelt zich razendsnel. Als bedrijf wil je deze ontwikkelingen bijhouden en probeer je zo goed mogelijk up-to-date te blijven. Ben je tegenwoordig nog wel actueel als je alleen gebruik maakt van een VoIP telefonie-oplossing? Bij Feenstra Adviesgroep twijfelden ze hieraan, dus gingen ze op zoek naar een toekomstgerichte, efficiënte en klantgerichte manier van werken.

Feenstra Adviesgroep is een echt familiebedrijf. Grootvader Feenstra begon met het verkopen van verzekeringen bij zijn groentekar, inmiddels zo’n 75 jaar geleden. Vanuit daar is het bedrijf uitgegroeid tot de organisatie die er vandaag de dag staat. Het bedrijf had op haar hoogtepunt 30 medewerkers in dienst. Inmiddels zijn zij terug gegaan naar een compacter team en bestaat Feenstra Adviesgroep nu uit 11 werknemers.

Jonne Huijskens, kantoormanager bij Feenstra, vertelt over de ontwikkelingen van het bedrijf: “Het is een bewuste keuze geweest om terug te gaan naar waar we goed in zijn, naar onze core business. Dat betekent dat we in de loop der jaren best wel wat gedownsized zijn. De kantooroppervlakte was te groot geworden voor het team dat er zat. Toevallig kwam op dat moment een kantoorpand op de Schrans 147 in Leeuwarden op ons pad. Een prachtig pand op de hoek van de winkelstraat, slechts 200 meter van ons oude pand vandaan.’’

Feenstra Adviesgroep

Feenstra Adviesgroep

Schrans 147
8932 ND Leeuwarden

www.feenstra-adviesgroep.nl

“Je merkt aan onze klanten dat ze positief verrast zijn als ze hun postcode en huisnummer niet meer hoeven te doorgeven, omdat wij het juiste klantdossier al in beeld hebben.”

– Jonne Huijskens

Toekomstgericht, efficiënt en klantvriendelijk

Een verhuizing wordt door bedrijven vaak gezien als een goed moment om de oude systemen eens te updaten. Zo ook voor Feenstra Adviesgroep. Zij waren niet helemaal tevreden met hun oude oplossing en gingen op zoek naar een nieuwe leverancier met een toekomstgerichte oplossingen. “Wij wilden een proactieve houding van onze leverancier en zo min mogelijk omkijken hebben naar onze telefonie. Toen hebben we de stap gemaakt naar de leverancier van ons CRM-systeem Assu. Vanuit daar kwamen we bij Destiny terecht. Die samenwerking maakte het mogelijk om ons CRM-systeem te koppelen aan de telefonie,” vertelt Jonne.

Het bedrijf werkt nu met een telefonie-integratie met Assu. Daarnaast gebruiken zij TIM Plus, een rapportagetool waarmee zij inzicht krijgen in piekmomenten. Zo kan het bedrijf hun medewerkers optimaal inzetten om de momenten waar dat nodig is.

Feenstra Adviesgroep had maar één doel: toekomstgericht, efficiënt en klantvriendelijk werken. “Dat is de weg die je in wilt. Zo kwamen we ook voor het eerst terecht bij Destiny. Vervolgens kwamen we Fehed Asee tegen op de AMdag, waar hij ons een live demo gaf. De daaropvolgende contactmomenten bevielen goed. Samen met een goede offerte zorgde dat ervoor dat we de overstap gemaakt hebben.”

Implementatie zonder hinder

Voor de implementatie bij Feenstra werd er eerst een test call gedaan door Yama Mateen, een van onze technische medewerkers. “Yama kwam langs voor de test call en de installatie. Hier hebben wij geen hinder van ondervonden, maar wij waren op dat moment ook nog niet operationeel in ons nieuwe pand. Toen alles in orde was zijn Yama en Fehed een paar dagen later samen naar ons kantoor gekomen op de eerste dag de we operationeel waren in het nieuwe pand. Zij hebben toen twee keer een training voor zes medewerkers gegeven, zodat we direct aan de slag konden.”

Hogere motivatie bij werknemers

Efficiënter werken en een grote gebruiksvriendelijkheid waren de belangrijkste voorwaarden voor Feenstra Adviesgroep. “Je merkt aan onze klanten dat ze positief verrast zijn als ze hun postcode en huisnummer niet meer hoeven te doorgeven, omdat wij het juiste klantdossier al in beeld hebben. Zo weten wij bijvoorbeeld al dat het over waterschade gaat voordat de klant hierover is begonnen. Dat maakt echt een verschil,” vertelt Jonne.

Dat hierbij ook nog eens de motivatie van de werknemers steeg, is helemaal mooi meegenomen. ”Alles werkt goed en ik hoor dat onze medewerkers het systeem heel gebruiksvriendelijk vinden. We merken ook dat onze medewerkers gemotiveerder zijn. Ik heb nu ineens bellende collega’s door het pand lopen met hun headset op. Uniform werken is ook een groot pluspunt.”

Deskundig & professioneel

Wanneer je een samenwerking aangaat wil je zorgen dat alles zo goed mogelijk verloopt. Het is hierbij dan ook belangrijk dat beide partijen goed communiceren. Jonne vertelt over de samenwerking tussen Feenstra en Destiny: ”Er zijn eigenlijk geen negatieve punten aan de samenwerking. Tijdens zo’n proces heb je altijd wel details waarbij het belangrijk is dat je goed met elkaar communiceert. Je wilt weten wat je kunt verwachten. In het nummerplan dat we voor de implementatie doornamen stond dat wij tussen de middag een half uur pauze hebben, maar dit hebben we tijdens de installatie niet meer met Yama gecontroleerd. Gevolg was dat onze telefoon tijdens de pauze gewoon over bleef gaan. Toen wij hier melding van maakten werd dit direct door Destiny opgepakt. Al met al zou ik Destiny omschrijven als deskundig, snel en professioneel.”

Benieuwd naar onze koppelingen?

Een goede telefonie-koppeling heeft Feenstra Adviesgroep geholpen efficiënter te werken én beter voorbereid te zijn op de toekomst. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners.

Klantcase: Feenstra Adviesgroep

“Onze klanten zijn positief verrast en onze medewerkers gemotiveerder”

De techniek ontwikkelt zich razendsnel. Als bedrijf wil je deze ontwikkelingen bijhouden en probeer je zo goed mogelijk up-to-date te blijven. Ben je tegenwoordig nog wel actueel als je alleen gebruik maakt van een VoIP telefonieoplossing? Bij Feenstra Adviesgroep twijfelden ze hieraan, dus gingen ze op zoek naar een toekomstgerichte, efficiënte en klantgerichte manier van werken. 

Feenstra Adviesgroep is een echt familiebedrijf. Grootvader Feenstra begon met het verkopen van verzekeringen bij zijn groentekar, inmiddels zo’n 75 jaar geleden. Vanuit daar is het bedrijf uitgegroeid tot de organisatie die er vandaag de dag staat. Het bedrijf had op haar hoogtepunt 30 medewerkers in dienst. Inmiddels zijn zij terug gegaan naar een compacter team en bestaat Feenstra Adviesgroep nu uit 11 werknemers 

 Jonne Huijskens, kantoormanager bij Feenstra, vertelt over de ontwikkelingen van het bedrijf: “Het is een bewuste keuze geweest om terug te gaan naar waar we goed in zijn, naar onze core business. Dat betekent dat we in de loop der jaren best wel wat gedownsized zijn. De kantooroppervlakte was te groot geworden voor het team dat er zat. Toevallig kwam op dat moment een kantoorpand op de Schrans 147 in Leeuwarden op ons pad. Een prachtig pand op de hoek van de winkelstraat, slechts 200 meter van ons oude pand vandaan.’’ 

Toekomstgericht, efficiënt en klantvriendelijk 

Een verhuizing wordt door bedrijven vaak gezien als een goed moment om de oude systemen eens te updaten. Zo ook voor Feenstra Adviesgroep. Zij waren niet helemaal tevreden met hun oude oplossing en gingen op zoek naar een nieuwe leverancier met een toekomstgerichte oplossingen. “Wij wilden een proactieve houding van onze leverancier en zo min mogelijk omkijken hebben naar onze telefonie. Toen hebben we de stap gemaakt naar de leverancier van ons CRMsysteem AssuVanuit daar kwamen we bij Destiny terecht. Die samenwerking maakte het mogelijk om ons CRMsysteem te koppelen aan de telefonie,” vertelt Jonne.  

Het bedrijf werkt nu met een telefonieintegratie met Assu. Daarnaast gebruiken zij TIM Plus, een rapportagetool waarmee zij inzicht krijgen in piekmomenten. Zo kan het bedrijf hun medewerkers optimaal inzetten om de momenten waar dat nodig is.  

Feenstra Adviesgroep had maar één doel: toekomstgericht, efficiënt en klantvriendelijk werken. “Dat is de weg die je in wilt. Zo kwamen we ook voor het eerst terecht bij Destiny. Vervolgens kwamen we Fehed Asee tegen op de AMdag, waar hij ons een live demo gaf. De daaropvolgende contactmomenten bevielen goed. Samen met een goede offerte zorgde dat ervoor dat we de overstap gemaakt hebben.” 

Implementatie zonder hinder 

Voor de implementatie bij Feenstra werd er eerst een test call gedaan door Yama Mateen, een van onze technische medewerkers. “Yama kwam langs voor de test call en de installatie. Hier hebben wij geen hinder van ondervonden, maar wij waren op dat moment ook nog niet operationeel in ons nieuwe pand. Toen alles in orde was zijn Yama en Fehed een paar dagen later samen naar ons kantoor gekomen op de eerste dag de we operationeel waren in het nieuwe pand. Zij hebben toen twee keer een training voor zes medewerkers gegeven, zodat we direct aan de slag konden. 

Hogere motivatie bij werknemers 

Efficiënter werken en een grote gebruiksvriendelijkheid waren de belangrijkste voorwaarden voor Feenstra Adviesgroep. “Je merkt aan onze klanten dat ze positief verrast zijn als ze hun postcode en huisnummer niet meer hoeven te doorgeven, omdat wij het juiste klantdossier al in beeld hebben. Zo weten wij bijvoorbeeld al dat het over waterschade gaat voordat de klant hierover is begonnen. Dat maakt echt een verschil,” vertelt Jonne.  

Dat hierbij ook nog eens de motivatie van de werknemers steeg, is helemaal mooi meegenomen. ”Alles werkt goed en ik hoor dat onze medewerkers het systeem heel gebruiksvriendelijk vinden. We merken ook dat onze medewerkers gemotiveerder zijn. Ik heb nu ineens bellende collega’s door het pand lopen met hun headset op. Uniform werken is ook een groot pluspunt. 

Deskundig & professioneel 

Wanneer je een samenwerking aangaat wil je zorgen dat alles zo goed mogelijk verloopt. Het is hierbij dan ook belangrijk dat beide partijen goed communiceren. Jonne vertelt over de samenwerking tussen Feenstra en Destiny: ”Er zijn eigenlijk geen negatieve punten aan de samenwerking. Tijdens zo’n proces heb je altijd wel details waarbij het belangrijk is dat je goed met elkaar communiceert. Je wilt weten wat je kunt verwachten. In het nummerplan dat we voor de implementatie doornamen stond dat wij tussen de middag een half uur pauze hebben, maar dit hebben we tijdens de installatie niet meer met Yama gecontroleerd. Gevolg was dat onze telefoon tijdens de pauze gewoon over bleef gaan. Toen wij hier melding van maakten werd dit direct door Destiny opgepakt. Al met al zou ik Destiny omschrijven als deskundig, snel en professioneel.”  

Benieuwd naar onze koppelingen? 

Een goede telefonie-koppeling heeft Feenstra Adviesgroep geholpen efficiënter te werken én beter voorbereid te zijn op de toekomst. Wil jij dat ook? Hier vind je meer over onze oplossingen speciaal voor financiële dienstverleners. 

Feenstra Adviesgroep

Feenstra Adviesgroep

Schrans 147
8932 ND Leeuwarden

www.feenstra-adviesgroep.nl

“Je merkt aan onze klanten dat ze positief verrast zijn als ze hun postcode en huisnummer niet meer hoeven te doorgeven, omdat wij het juiste klantdossier al in beeld hebben.”

– Jonne Huijskens