YouP Telecom & Destiny: zelfstandigheid en samenwerking zorgen voor een gouden combinatie

“Met Xelion hebben we naadloos alle wensen ingevuld die later nog kwamen”

Zelfstandig en toch samen: dat is het ideale partnership volgens Emiel Vogelaar, eigenaar van YouP Telecom. Zo’n vier jaar geleden heeft YouP Telecom een groot deel van zijn klanten ondergebracht bij Destiny, waar Emiel samenwerkt met partner manager Menno Leenart. Een partnership dat al jaren gebaseerd is op eerlijkheid, samenwerking én een heel handige tool. Emiel vertelt over zijn ervaringen met Destiny en zijn favoriete oplossing.

Een goede samenwerking heeft soms wat tijd nodig om een goede fundering te leggen, en dat was ook voor YouP Telecom het geval. De samenwerking tussen de twee bedrijven moest in het begin echt groeien. “In eerste instantie zijn we in zee gegaan met een aantal andere partijen. We hebben dus echt wel even gezocht naar de juiste partner,” vertelt Emiel. “Achteraf bleek trunks onderbrengen bij het toenmalige Motto wel de beste move. Prijstechnisch was het voordeliger en de kwaliteit was eigenlijk perfect.”

Verras klanten met het gemak

Emiel zocht naar een oplossing om de wensen van zijn klanten echt te vervullen, hoe uiteenlopend deze ook zijn. En dat kan hij met Xelion. Daarbij kwam ook nog eens dat hij, dankzij de huidige situatie, zelf ook uitgebreid aan de slag is gegaan met de Xelion telefooncentrale. “We gebruiken Xelion en dat werkt heerlijk. Ik heb Xelion op mijn laptop thuis staan, op mijn mobiel en op mijn werk. Ik log in op alle groepen die ik wil en op het moment dat iedereen uit zou vallen dan neem ik al die groepen over. En dat geeft flexibiliteit, zeker in deze tijd.”

Ook zijn klanten blijken aangenaam verrast door het gemak waarmee zij nu kunnen bellen. Emiel kreeg in het begin veel vragen en verbaasde opmerkingen van klanten. “De klant wil bijvoorbeeld zeven mensen in een bepaalde belgroep, die daar voorheen niet in zaten. Als wij dan nu zeggen dat dat geen probleem is en dat zelfs mensen die thuis op hun mobieltje zitten in de groep kunnen, dan krijgen wij telkens het antwoord: kan dat ook? Ja, natuurlijk kan dat. Wil de klant elke avond een belrapportage over die belgroep en zien hoeveel mensen er op dit moment aan het bellen zijn? Geen probleem. En dat is leuk. Dat maakt dat je met je systeem ook echt je klant aan het helpen bent.”

“Als er ooit eens iets is, dan moet je het daarover hebben en met elkaar oplossen. Maar als het goed is, dan is het goed en moet je elkaar daar ook voor waarderen

Zelfstandig aan de slag

Ook FLUX biedt Emiel de mogelijkheid om heel veel zaken zelfstandig op te pakken. “Voor ons is het prima dat we juist op de dagelijkse basis niet zoveel met elkaar te maken hebben, maar dat processen lopen zoals ze lopen.”

Emiel doet dus zijn ding, maar wanneer hij hulp nodig heeft dan weet hij Destiny te vinden. Hij geeft hierbij aan dat het contact tussen beide partijen ook goed is. “De salesjongens zijn altijd heel goed bereikbaar, die schakelen snel en doen eigenlijk alles wat je vraagt.” En daar maakt Emiel natuurlijk op gepaste wijze gebruik van: “Ik zat laatst te stoeien met een klant aanmaken, denk dat ik het vier keer had geprobeerd en vier keer was niet gelukt. En dan denk ik: ik doe het maar gewoon, ik bel sales. En dan maakt een van die jongens even die klant voor me aan. Dus dat werkt goed.”

Realtime verwerking

Maar wat is er nou zo handig aan FLUX? Voor Emiel blijft het grootste voordeel dat hij er zoveel mee kan, maar vooral dat het realtime werkt. “Stel, ik schiet een portering in en ik maak een fout in de naam. Binnen 5 minuten heb ik die foutmelding al binnen. Dan kan ik dus ook binnen 5 minuten die klant bellen en zeggen dat hij een verkeerde naam gebruikt. Als ik dan direct terug bel dan vindt die klant dat geweldig. Doe ik dat de volgende dag, dan weet die klant dat ook niet meer precies en ben je zo drie dagen verder. Die vertragingen wil je niet hebben in je proces.”

Eerlijkheid

Eerlijk en open communiceren met elkaar is veel waard in een partnership. In vier jaar samenwerking hebben de twee bedrijven wel wat meegemaakt. “Als er ooit eens iets is, dan moet je het daarover hebben en met elkaar oplossen. Maar als het goed is, dan is het goed en moet je elkaar daar ook voor waarderen. Op dit moment loopt het gewoon goed,” aldus Emiel.

“Er is ruimte om de procedure te bespreken wanneer deze niet goed past bij de opdracht van de klant

Case Stichting Dock

Een mooie case die Emiel samen met Destiny verzorgd heeft is die van Stichting Dock. Stichting Dock is een hulpverleningsorganisatie die zich richt op sociaal werk in de wijken, zoals het ouderwetse buurthuiswerk, straatwerk en jeugdhulpverlening. Ze zijn begonnen in Rotterdam en hebben inmiddels 8 vestigingen verspreid door heel Nederland. Communicatie is een belangrijk onderdeel bij Stichting Dock, hierbij het gaat om verbindingen, videoverbindingen en bewakingscamera. YouP Telecom verzorgt al deze verbindingen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.

De klant wilde in eerste instantie werken met 088-nummers en VaMo. YouP Telecom en Destiny besloten dat ze de VaMo zouden leveren, gekoppeld aan Xelion. De wens van alleen mobiel werken is toen, vanuit de klant, al vrij snel aangepast. Zij wilden ook wel een aantal vaste toestellen. Inmiddels staan er zo’n 250 vaste toestellen op 80 locaties. “En dan zie je hoe mooi het platform is. Met Xelion hebben we namelijk redelijk naadloos alle wensen ingevuld die later nog kwamen. Zeker in de huidige situatie hebben we de klant kunnen verbazen met functionaliteiten waar ze eigenlijk niet om gevraagd hadden, maar die nu wel heel handig bleken. En dat vind ik mooi.”

In totaal hebben beide partijen samen 800 simkaarten besteld en verdeeld over de vestigingen binnen Stichting Dock. “Destiny dacht hierin goed mee over een plan van aanpak. Binnen no-time kwam er namelijk een werkwijze op tafel en zo hebben we het aangepakt,” vertelt Emiel. “Dat vind ik leuk aan deze samenwerking. Er is ruimte om de procedure te bespreken wanneer deze niet goed past bij de opdracht van de klant.”

www.youptelecom.nl

YouPTelecom
YouP Telcom

Penningweg 25
1507 DB  Zaandam
www.youptelecom.nl

YouP Telecom & Destiny: zelfstandigheid en samenwerking zorgen voor een gouden combinatie

“Met Xelion hebben we naadloos alle wensen ingevuld die later nog kwamen”

Zelfstandig en toch samen: dat is het ideale partnership volgens Emiel Vogelaar, eigenaar van YouP Telecom. Zo’n vier jaar geleden heeft YouP Telecom een groot deel van zijn klanten ondergebracht bij Destiny, waar Emiel samenwerkt met partner manager Menno Leenart. Een partnership dat al jaren gebaseerd is op eerlijkheid, samenwerking én een heel handige tool. Emiel vertelt over zijn ervaringen met Destiny en zijn favoriete oplossing.

Een goede samenwerking heeft soms wat tijd nodig om een goede fundering te leggen, en dat was ook voor YouP Telecom het geval. De samenwerking tussen de twee bedrijven moest in het begin echt groeien. “In eerste instantie zijn we in zee gegaan met een aantal andere partijen. We hebben dus echt wel even gezocht naar de juiste partner,” vertelt Emiel. “Achteraf bleek trunks onderbrengen bij het toenmalige Motto wel de beste move. Prijstechnisch was het voordeliger en de kwaliteit was eigenlijk perfect.”

Verras klanten met het gemak

Emiel zocht naar een oplossing om de wensen van zijn klanten echt te vervullen, hoe uiteenlopend deze ook zijn. En dat kan hij met Xelion. Daarbij kwam ook nog eens dat hij, dankzij de huidige situatie, zelf ook uitgebreid aan de slag is gegaan met de Xelion telefooncentrale. “We gebruiken Xelion en dat werkt heerlijk. Ik heb Xelion op mijn laptop thuis staan, op mijn mobiel en op mijn werk. Ik log in op alle groepen die ik wil en op het moment dat iedereen uit zou vallen dan neem ik al die groepen over. En dat geeft flexibiliteit, zeker in deze tijd.”

Ook zijn klanten blijken aangenaam verrast door het gemak waarmee zij nu kunnen bellen. Emiel kreeg in het begin veel vragen en verbaasde opmerkingen van klanten. “De klant wil bijvoorbeeld zeven mensen in een bepaalde belgroep, die daar voorheen niet in zaten. Als wij dan nu zeggen dat dat geen probleem is en dat zelfs mensen die thuis op hun mobieltje zitten in de groep kunnen, dan krijgen wij telkens het antwoord: kan dat ook? Ja, natuurlijk kan dat. Wil de klant elke avond een belrapportage over die belgroep en zien hoeveel mensen er op dit moment aan het bellen zijn? Geen probleem. En dat is leuk. Dat maakt dat je met je systeem ook echt je klant aan het helpen bent.”

“Als er ooit eens iets is, dan moet je het daarover hebben en met elkaar oplossen. Maar als het goed is, dan is het goed en moet je elkaar daar ook voor waarderen

Zelfstandig aan de slag

Ook FLUX biedt Emiel de mogelijkheid om heel veel zaken zelfstandig op te pakken. “Voor ons is het prima dat we juist op de dagelijkse basis niet zoveel met elkaar te maken hebben, maar dat processen lopen zoals ze lopen.”

Emiel doet dus zijn ding, maar wanneer hij hulp nodig heeft dan weet hij Destiny te vinden. Hij geeft hierbij aan dat het contact tussen beide partijen ook goed is. “De salesjongens zijn altijd heel goed bereikbaar, die schakelen snel en doen eigenlijk alles wat je vraagt.” En daar maakt Emiel natuurlijk op gepaste wijze gebruik van: “Ik zat laatst te stoeien met een klant aanmaken, denk dat ik het vier keer had geprobeerd en vier keer was niet gelukt. En dan denk ik: ik doe het maar gewoon, ik bel sales. En dan maakt een van die jongens even die klant voor me aan. Dus dat werkt goed.”

Realtime verwerking

Maar wat is er nou zo handig aan FLUX? Voor Emiel blijft het grootste voordeel dat hij er zoveel mee kan, maar vooral dat het realtime werkt. “Stel, ik schiet een portering in en ik maak een fout in de naam. Binnen 5 minuten heb ik die foutmelding al binnen. Dan kan ik dus ook binnen 5 minuten die klant bellen en zeggen dat hij een verkeerde naam gebruikt. Als ik dan direct terug bel dan vindt die klant dat geweldig. Doe ik dat de volgende dag, dan weet die klant dat ook niet meer precies en ben je zo drie dagen verder. Die vertragingen wil je niet hebben in je proces.”

Eerlijkheid

Eerlijk en open communiceren met elkaar is veel waard in een partnership. In vier jaar samenwerking hebben de twee bedrijven wel wat meegemaakt. “Als er ooit eens iets is, dan moet je het daarover hebben en met elkaar oplossen. Maar als het goed is, dan is het goed en moet je elkaar daar ook voor waarderen. Op dit moment loopt het gewoon goed,” aldus Emiel.

“Er is ruimte om de procedure te bespreken wanneer deze niet goed past bij de opdracht van de klant

Case Stichting Dock

Een mooie case die Emiel samen met Destiny verzorgd heeft is die van Stichting Dock. Stichting Dock is een hulpverleningsorganisatie die zich richt op sociaal werk in de wijken, zoals het ouderwetse buurthuiswerk, straatwerk en jeugdhulpverlening. Ze zijn begonnen in Rotterdam en hebben inmiddels 8 vestigingen verspreid door heel Nederland. Communicatie is een belangrijk onderdeel bij Stichting Dock, hierbij het gaat om verbindingen, videoverbindingen en bewakingscamera. YouP Telecom verzorgt al deze verbindingen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.

De klant wilde in eerste instantie werken met 088-nummers en VaMo. YouP Telecom en Destiny besloten dat ze de VaMo zouden leveren, gekoppeld aan Xelion. De wens van alleen mobiel werken is toen, vanuit de klant, al vrij snel aangepast. Zij wilden ook wel een aantal vaste toestellen. Inmiddels staan er zo’n 250 vaste toestellen op 80 locaties. “En dan zie je hoe mooi het platform is. Met Xelion hebben we namelijk redelijk naadloos alle wensen ingevuld die later nog kwamen. Zeker in de huidige situatie hebben we de klant kunnen verbazen met functionaliteiten waar ze eigenlijk niet om gevraagd hadden, maar die nu wel heel handig bleken. En dat vind ik mooi.”

In totaal hebben beide partijen samen 800 simkaarten besteld en verdeeld over de vestigingen binnen Stichting Dock. “Destiny dacht hierin goed mee over een plan van aanpak. Binnen no-time kwam er namelijk een werkwijze op tafel en zo hebben we het aangepakt,” vertelt Emiel. “Dat vind ik leuk aan deze samenwerking. Er is ruimte om de procedure te bespreken wanneer deze niet goed past bij de opdracht van de klant.”

www.youptelecom.nl

YouPTelecom
YouP Telcom

Penningweg 25
1507 DB  Zaandam
www.youptelecom.nl

YouP Telecom & Destiny: zelfstandigheid en samenwerking zorgen voor een gouden combinatie

“Met Xelion hebben we naadloos alle wensen ingevuld die later nog kwamen”

Zelfstandig en toch samen: dat is het ideale partnership volgens Emiel Vogelaar, eigenaar van YouP Telecom. Zo’n vier jaar geleden heeft YouP Telecom een groot deel van zijn klanten ondergebracht bij Destiny, waar Emiel samenwerkt met partner manager Menno Leenart. Een partnership dat al jaren gebaseerd is op eerlijkheid, samenwerking én een heel handige tool. Emiel vertelt over zijn ervaringen met Destiny en zijn favoriete oplossing.

Een goede samenwerking heeft soms wat tijd nodig om een goede fundering te leggen, en dat was ook voor YouP Telecom het geval. De samenwerking tussen de twee bedrijven moest in het begin echt groeien. “In eerste instantie zijn we in zee gegaan met een aantal andere partijen. We hebben dus echt wel even gezocht naar de juiste partner,” vertelt Emiel. “Achteraf bleek trunks onderbrengen bij het toenmalige Motto wel de beste move. Prijstechnisch was het voordeliger en de kwaliteit was eigenlijk perfect.”

Verras klanten met het gemak

Emiel zocht naar een oplossing om de wensen van zijn klanten echt te vervullen, hoe uiteenlopend deze ook zijn. En dat kan hij met Xelion. Daarbij kwam ook nog eens dat hij, dankzij de huidige situatie, zelf ook uitgebreid aan de slag is gegaan met de Xelion telefooncentrale. “We gebruiken Xelion en dat werkt heerlijk. Ik heb Xelion op mijn laptop thuis staan, op mijn mobiel en op mijn werk. Ik log in op alle groepen die ik wil en op het moment dat iedereen uit zou vallen dan neem ik al die groepen over. En dat geeft flexibiliteit, zeker in deze tijd.”

Ook zijn klanten blijken aangenaam verrast door het gemak waarmee zij nu kunnen bellen. Emiel kreeg in het begin veel vragen en verbaasde opmerkingen van klanten. “De klant wil bijvoorbeeld zeven mensen in een bepaalde belgroep, die daar voorheen niet in zaten. Als wij dan nu zeggen dat dat geen probleem is en dat zelfs mensen die thuis op hun mobieltje zitten in de groep kunnen, dan krijgen wij telkens het antwoord: kan dat ook? Ja, natuurlijk kan dat. Wil de klant elke avond een belrapportage over die belgroep en zien hoeveel mensen er op dit moment aan het bellen zijn? Geen probleem. En dat is leuk. Dat maakt dat je met je systeem ook echt je klant aan het helpen bent.”

“Als er ooit eens iets is, dan moet je het daarover hebben en met elkaar oplossen. Maar als het goed is, dan is het goed en moet je elkaar daar ook voor waarderen

Zelfstandig aan de slag

Ook FLUX biedt Emiel de mogelijkheid om heel veel zaken zelfstandig op te pakken. “Voor ons is het prima dat we juist op de dagelijkse basis niet zoveel met elkaar te maken hebben, maar dat processen lopen zoals ze lopen.”

Emiel doet dus zijn ding, maar wanneer hij hulp nodig heeft dan weet hij Destiny te vinden. Hij geeft hierbij aan dat het contact tussen beide partijen ook goed is. “De salesjongens zijn altijd heel goed bereikbaar, die schakelen snel en doen eigenlijk alles wat je vraagt.” En daar maakt Emiel natuurlijk op gepaste wijze gebruik van: “Ik zat laatst te stoeien met een klant aanmaken, denk dat ik het vier keer had geprobeerd en vier keer was niet gelukt. En dan denk ik: ik doe het maar gewoon, ik bel sales. En dan maakt een van die jongens even die klant voor me aan. Dus dat werkt goed.”

Realtime verwerking

Maar wat is er nou zo handig aan FLUX? Voor Emiel blijft het grootste voordeel dat hij er zoveel mee kan, maar vooral dat het realtime werkt. “Stel, ik schiet een portering in en ik maak een fout in de naam. Binnen 5 minuten heb ik die foutmelding al binnen. Dan kan ik dus ook binnen 5 minuten die klant bellen en zeggen dat hij een verkeerde naam gebruikt. Als ik dan direct terug bel dan vindt die klant dat geweldig. Doe ik dat de volgende dag, dan weet die klant dat ook niet meer precies en ben je zo drie dagen verder. Die vertragingen wil je niet hebben in je proces.”

Eerlijkheid

Eerlijk en open communiceren met elkaar is veel waard in een partnership. In vier jaar samenwerking hebben de twee bedrijven wel wat meegemaakt. “Als er ooit eens iets is, dan moet je het daarover hebben en met elkaar oplossen. Maar als het goed is, dan is het goed en moet je elkaar daar ook voor waarderen. Op dit moment loopt het gewoon goed,” aldus Emiel.

“Er is ruimte om de procedure te bespreken wanneer deze niet goed past bij de opdracht van de klant

Case Stichting Dock

Een mooie case die Emiel samen met Destiny verzorgd heeft is die van Stichting Dock. Stichting Dock is een hulpverleningsorganisatie die zich richt op sociaal werk in de wijken, zoals het ouderwetse buurthuiswerk, straatwerk en jeugdhulpverlening. Ze zijn begonnen in Rotterdam en hebben inmiddels 8 vestigingen verspreid door heel Nederland. Communicatie is een belangrijk onderdeel bij Stichting Dock, hierbij het gaat om verbindingen, videoverbindingen en bewakingscamera. YouP Telecom verzorgt al deze verbindingen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.

De klant wilde in eerste instantie werken met 088-nummers en VaMo. YouP Telecom en Destiny besloten dat ze de VaMo zouden leveren, gekoppeld aan Xelion. De wens van alleen mobiel werken is toen, vanuit de klant, al vrij snel aangepast. Zij wilden ook wel een aantal vaste toestellen. Inmiddels staan er zo’n 250 vaste toestellen op 80 locaties. “En dan zie je hoe mooi het platform is. Met Xelion hebben we namelijk redelijk naadloos alle wensen ingevuld die later nog kwamen. Zeker in de huidige situatie hebben we de klant kunnen verbazen met functionaliteiten waar ze eigenlijk niet om gevraagd hadden, maar die nu wel heel handig bleken. En dat vind ik mooi.”

In totaal hebben beide partijen samen 800 simkaarten besteld en verdeeld over de vestigingen binnen Stichting Dock. “Destiny dacht hierin goed mee over een plan van aanpak. Binnen no-time kwam er namelijk een werkwijze op tafel en zo hebben we het aangepakt,” vertelt Emiel. “Dat vind ik leuk aan deze samenwerking. Er is ruimte om de procedure te bespreken wanneer deze niet goed past bij de opdracht van de klant.”

www.youptelecom.nl

YouPTelecom
YouP Telcom

Penningweg 25
1507 DB  Zaandam
www.youptelecom.nl