Support voor Swyx

Swyx is een zeer prettige cloud telefonie oplossing om te gebruiken, maar we willen natuurlijk ervoor zorgen dat je het ook zonder problemen kunt gebruiken.

Op deze pagina alle antwoorden op je vragen en handige tips!

FAQ

Hieronder de meest gestelde vragen over Swyx!

Schakel de WIFI uit en probeer in te loggen via een andere internetverbinding (denk aan 4G etc.).

Logt de applicatie nog steeds niet in? Neem dan contact op met onze supportafdeling.

Als je een gebruiker wilt verwijderen, kan het zijn dat je de error: “unable to delete user ‘naam’ deleted row information cannot be accessed through the row” krijgt.

Dit kan worden opgelost door het interne- en publieke nummer te verwijderen. Hier krijg je ook een error van, maar hierbij druk je gewoon op OK. Druk op F5 om te refreshen.

Nu kan de gebruiker wel verwijderd worden.

Een groepsgesprek wordt niet aangeboden aan een groepslid, zelfs wanneer de nieuwe SwyxMobile app voor Android actief is (1.2.0).
Wanneer de SwyxIt!-client in combinatie met en CTI koppeling actief is en de SwyxMobile app voor Android (1.2.0) ook, dan wordt een groepsgesprek niet aangeboden.

Hierbij zal het toestel een halve keer rinkelen en de app zelfs niet.

De mobiele app uitschakelen kan ervoor zorgen dat het groepsgesprek wel weer voor iedereen werkt.
Het updaten van de SwyxWare naar versie 10.40.2540 zal het probleem verhelpen.

Er is maar één manier om de statusweergave zichtbaar te maken binnen Outlook.

Dat gaat als volgt:

  1. Open de gebruiker binnen SwyxWare Administration.
  2. Onder het (eerste) tabblad Administration vul je bij het kopje: “e-mail adress” het e-mailadres in van de desbetreffende gebruiker.

Herstart de SwyxIt! applicatie na deze aanpassing, daarna zou de statusweergave geactiveerd moeten zijn!

Bij interne gesprekken kan het zijn dat je in SwyxIt! de foutmelding: Incompatible destination krijgt.

Hiervoor zijn geen overeenkomstige codecs beschikbaar.

Je kunt hier het beste de lokale SwyxIt!- en codecinstellingen controleren. Dit kan eventueel met het programma Wireshark.

SwyxIt! Is geïnstalleerd op een Citrix-omgeving of een Terminal server-omgeeving (load balanced cluster)

Als je dus de foutmelding: “verkeerd adres, kan server niet vinden” krijgt, moet je de volgende registry key toevoegen:

HKLMSoftwareSwyxClient Line ManagerCurrentVersionOptionsOwnIpAddress
String, decimal notation

Nadat je deze registry key hebt toegevoegd, start je SwyxIt! Opnieuw op.

Vul onder het kopje OwnIPAdress het IP-adres in van de desbetreffende server. De Swyx-Server zal vervolgens het verkeer naar het IP-adres sturen wat nu vermeld is in het kopje OwnIPAdress.

Wanneer deze registry key niet actief is zal de Swyx-Server het verkeer naar het virtuele (cluster) IP sturen en zal dit verkeer vervolgens verloren gaan.

Voor doorverbinden met ruggespraak, gebruik: *7 NNN *9
Voor terugnemen van het gesprek, gebruik: *7 NNN *7
Voor doorverbinden zonder ruggespraak, gebruik: *9NNN#

Tijdens een software-update is de stroom van het toestel af geweest. Het toestel moet worden opgestuurd naar Destiny om de software te herstellen.

SwyxPhone L640 laat in het display een belsymbool zien waar een streep doorheen staat. De beltonen van het toestel zijn op dat moment uitgeschakeld. Door de “*” toets voor langere tijd in te drukken, kun je de beltonen weer activeren.

Controleer de tijd op de pc, deze mag niet meer dan 3 minuten afwijken van de tijd op de Swyxserver.

Klopt de tijd op je pc, maar kun je nog steeds niet inloggen? Controleer dan je SwyxIt!-versie. Deze mag niet nieuwer zijn dan de Destiny cloud-omgeving.

Zorg ervoor dat de telefonie-applicatie (SwyxIt!) is opgestart en dat jouw toestel is ingelogd op je eigen naam. Als dat het geval is, ga dan in SwyxIt! naar: Instellingen – CTI – CTI gebruiken – start koppelen.

Twijfel niet en bel ons voor al je supportvragen op +31 88 204 2204

 

Instructievideo’s

Heb je nog altijd problemen met Swyx, of wil je graag nog wat extra handige tips verkrijgen?

Bekijk dan snel deze video’s! Hier wordt op beeld alles haarfijn uitgelegd over SwyxIt!

  • De Swyx-chatfunctie
  • Conferentiegesprek
  • Doorverbinden
  • De Swyx-Quickstart
  • Skin veranderen
  • Snel terugbellen
  • Sneltoets kopiëren naar extra positie
  • Sneltoets verplaatsen
  • Sneltoets verwijderen
  • Sneltoetsen verwisselen
  • Status wijzigen
  • Volume en microfoon beheren

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Volg het laatste nieuws over cloud telecom, technologie & security